Lars Von Trier-uke på Filmfront

[Skrevet av: Pål Frostad den 16.01.2014]

Vi vier en hel uke til Lars von Trier i forbindelse med hans siste film Nymphomaniac.

Hvorfor all denne oppmerksomheten rundt Lars Von Trier?
Det er litt spesielt å følge en av verdens mest særegne filmskapere i aksjon. Lars von Trier er fra Danmark, som er et land vi kjenner godt i Norge. Det er derfor ekstra gledelig å følge en så markant skikkelse gjennom hans filmer. Vi vet ikke hvor lenge vi har ham, så vi må smi mens jernet er varmt.

Hva skjer?
Vi feirer at det er en uke til Lars von Trier premierer på kino med sin nyeste film Nymphomaniac i Norge. Den 24. januar slippes den nye galskapen løs og vi feirer med å anmelde alle hans filmatiske verk utenom kortfilmer. Det betyr at du kan se frem til å få 16 filmanmeldelser i løpet av den kommende uken. Følg med hver dag, fordi det selvsagt kommer flere filmanmeldelser i løpet av dagen.

Vi vil også komme med en kort analyse av Lars von Trier som filmskaper mot slutten av uken. Du vil med andre ord få et godt innblikk i Lars von Triers verden i løpet av uken om du ikke allerede er blodfan da.

Full info om hva vi har lagt ut i Lars Von Trier-uken finnes i linken under:
Lars von Trier-uken