"Exorcist" og "Omen" blir tv-serier

[Skrevet av: Tore Andre Øyås den 24.01.2016]

To legendariske skrekkfilmer er på vei til tv-skjermen når nå både "The Omen" og "The Exorcist" blir tv-serier.

Førstnevnte vil få amerikansk premiere i mars på A&E, da med tittelen "Damien", mens det er Fox som satser på en fortsettelse på legendariske "Exorcist".

Serien har egentlig vært under utvikling siden 2012, og til å skrive manus er det Jeremy Slater som har fått oppgaven. Slater skrev også en av fjorårets største flopper på kino i "Fantastic Four", men hans manus skal i denne filmen ha blitt rimelig skrota, noe som betyr at filmen tydeligvis ikke var dårlig på grunn av hans manus.

"The Exorcist"-serien har foreløpig bare fått oppdraget med å komme med en pilotepisode, så får tiden vise hvorvidt den blir bra nok til at Fox vil satse på en hel etterfølgende sesong. Det mangler ikke akkurat på mer eller mindre mislykkede oppfølgere til William Friedkins skrekkjuvel fra 1973, så la oss håpe denne eventuelle serien blir litt smartere.

Kilde: Slashfilm.com