Store navn til actionfylt kortfilmoppfølger

[Skrevet av: Pål Frostad den 15.10.2016]

'Run faster' er oppfølger til kortfilmen Run, som har vunnet pris i Hollywood for beste utenlandske kortfilm i april 2016. Run ble også tatt ut til Den Norske filmfestivalen i Haugesund, til Los Angeles Action filmfestival, Ålesund Internasjonale filmfestival, og på kort i Sannes med tittelen "Det beste fra Rogaland". Filmfront.no triller en femmer på Run, du kan lese anmeldelsen under: Haugesunds første actionfilm er underholdende!

'Run faster' fortsetter historien 2 år etter hendelsen i første film. Nå vil Jan, som vi møter i først film, ha hevn. Han får med seg bodybilderen Rocco for å ta igjen på Olav, som stoppet ham i første film.

Skuespillerne i Run Faster
Pontus Olgrim fra Sverige tar over rollen som Jan, som får selskap av Rocco, i Daniel Stisen skikkelse. Stisen har erfaring fra Hollywood og er med i DC Comics Justice League, som kommer på kino i november 2017.

Dennis Storhøi spiller Olav og hadde sitt gjennombrudd som Sebastian i Kamilla Og Tyven-filmene. Nylig har han figuerert i Store norske TV-serieproduksjoner som MammonKampen om tungtvannet og Nobel. Storhøi er en allsidig skuespiller som også har vunnet Teaterkritikerprisen i 2003.

Benjamin spilles igjen av Enrique Ekrene som tar steget opp til hovedrolle i filmen. Far og mor til gutten Benjamin spilles henholdsvis av Kai Kenneth Hanson (Som har spilt norske produksjoner som Søndagsengler, Salige Er De Som Tørster, Øyevitne og Kampen for tilværelsen) og Silje Reinåmo, som fikk mye hederlig omtale for sin særegne innsats i snakkisfilmen Thale.

Alt blir større i oppfølgeren
'Run Faster' blir en hard og fartsfylt actionfilm med et budsjett på 1 millioner kroner. Filmen har innspilling i begynnelsen av februar. Det er hentet inn en stunt- og actionkoordinator med utdannelse fra en Wrestlingskole i USA. Filmen er antatt å ha en varighet på 30 minutter.

[ Bilde av Cato M. Ekrene i aksjon ]

På regi og manus for 'Run faster' finner vi Cato M. Ekrene. Han lover oss en annerledes actionfilm i oppfølgeren. Regissør Cato får også hjelp fra USA på kamerasiden. James Rayner som er produsent og kameramann, vil komme helt fra Miami for å være Catos regiassistent. Ekrene ble offisiell finalist i den store prestisjetunge manuskonkurransen i Hollywood med spillefilmen Mango - Lifes coincidences, som kommer i 2017 og vil ha mange store skuespillerstjerner på rollelisten. Cato har også signert en produksjonsavtale med Famor Production US, som i disse tider i full gang med å få realisert Mango - Lifes coincidences.

Om alt går etter planen så kan run-kortfilmene ta steget over i en spillefilm ved tittelen 'Run Hard'. Link til info om filmen på IMDB (Run Faster).