Netflix kommer med prequel-serie til Dark Crystal

[Skrevet av: Pål Frostad den 26.05.2017]

'The Dark Crystal: Age of Resistance' blir en prequel-TV-serie til Jim Hensons (mannen bak Muppet Show) banebrytende dukkefilm, The Dark Crystal, fra 1982. Innspillingen starter høsten 2017. Under kan du se en teaser for TV-serien.

'The Dark Crystal: Age of Resistance' blir et 10 episoders fantasyeventyr. Serien tar plass mange år før handlingen i filmen. Serien vil bli filmet i Storbritannia og vil ha dukker skapt av Jim Hensons Creature Shop og konseptdesigner Brian Froud.

'The Dark Crystal: Age of Resistance' vil bli en Netflix Original som produseres av Jim Henson Company og eksekutiv produsenter som Letterier, Lisa Henson and Halle Stanford. Rita Peruggi er produsent og Hensons Blanca Lista vil bli co-eksekutiv produsent.

Serien vil kombinere dukker av Jim Henson Company med Louis’ visjon og kraftfulle historiefortelling. Det hele blir en miks av digitale bilder og visuelle spesialeffekter.

Om du er fan av filmen som undertegnede, er dette verdt å vente på. Gleder meg til å se hvordan dette tar form. Kult at Jim Henson Company er involvert i serien. Det er som regel et kvalitetstegn.

Kilde: Deadline.com