Blu-ray og UHD-utgivelser i desember

[Skrevet av: Torstein Ryen-Pettersen den 10.12.2017]

Desember og julestria er over oss, igjen. Det betyr også en fin tid for å se både julefilm, og all annen type film når roa endelig brer seg over hjemmet. Under følger et knippe anbefalinger om du ønsker noen tips.

American Made:
Man kan vel nesten regne med at en film med Tom Cruise havner i søkelyset, og denne gang har turen gått til «American Made», som er sann og merkverdig historie. Les gjerne Tore Andres anmeldelse her, og fortell gjerne i kommentarfeltet om du er enig i hans terningkast – som for øvrig ble en firer. Filmen er også tilgjengelig på 4K UHD.

Biler 3
Ungene har også en liten gledelig film å se frem til, om de gikk glipp av den på kino. Tredje film i Biler-sagaen er tilgjengelig på Blu-ray og 3D Blu-ray denne måneden, og jeg regner med at den blir å finne under juletreet hos flere denne jula. Tore Andre Øyås anmeldte filmen, og det gikk såpass unna at det endte opp med en firer. Les gjerne anmeldelsen til Tore Andre her.

Dunkirk
Om ikke Tom Cruise sine filmer drar til seg oppmerksomhet, så er det også noe spesielt hver gang regissør Christopher Nolan kommer med nye filmer. Med Dunkirk var det intet unntak, og det holdt til terningkast fire denne gang. Les Tore Andre sin anmeldelse her.

Annabelle 2
Når vi tar turen over til skrekksjangeren, så ender vi nok en gang på terningkast fire. Også denne filmen ble anmeldt av Tore Andre Øyås, og hans anmeldelse finner du her.

Her er resten av utgivelsene som dukker opp denne måneden på Blu-ray, 3D Blu-ray og 4K UHD:
- Annabelle 1 & 2 Box-set BD
- The Shannara Chronicles – Sesong 2 BD
- Thelma BD
- Tom of Finland BD
- Unlocked BD

Julen tar altså med seg alt fra en (etterlengtet?) animasjonsoppfølger, til Christopher Nolans episke krigsfilm «Dunkirk». Det er nok en måned å glede seg over, og da er det bare å kjøpe inn litt ekstra underholdning til julens ro legger seg.