Børning 3 bekreftet

[Skrevet av: Pål Frostad den 07.02.2018]

Da er endelig nyheten kommet om at Børning 3 blir noe av. Denne gangen får vi oså oppleve stor fart og mye hestekrefter når vi møter igjen de kjente og kjære rollefigurene som har krydret de to første Børningfilmene. Etter norge på langs i første film og mye kjøring på snø og is i andre film, flyttes handlingen til Tyskland i film nummer tre. Der får vi oppleve et ellevilt løp på racingbanen Nürburgring.

Scroll ned og les mer under bildet.

Foto/Copyright:
SF Studios (Bildet er hentet fra Børning 2 - On Ice)

Børningfilmene ble veldig poulære hos bilfansen og norske filmtittere forøvrig. Etter at første film, Børning, ble sett av over 380 tusen publikumere på kino i 2014, ble filmen raskt tiltenkt en oppfølger. Børning 2 - On Ice ble sett av over 438 tusen på kino i 2016 og ble med det den tredje mest sette filmen på kino i Norge det året. Nå er det duket for enda en film om de fartsglade rånerne. Spillefilmen Børning 3 har nemlig fått produksjonstilskudd. Børning 3 tildeles 15 millioner kroner i tilskudd.

Filmen blir som de andre filmene en actionkomedie der bilkjøring er hovedingrediens. Vi vil også få møte kjente navn fra både Sverige, Danmark og Tyskland i birollene. Foreløpig er det ikke klart når Børning 3 får premiere, så her er det bare å smøre seg med tålmodighet og vente på den elleville norske motorfesten.

[ Kilde: Filmweb.no }