Crank, engelsk (britisk) film fra 2006

Action, Kriminal, Drama, Thriller Spilletid: 87 minutter

Heseblesende Action

[Skrevet av: dreamrocker, Dato: 06.10.2007]
Jason Statham spiller en leiemorder som blir forgiftet på en rar måte. Han må holde tempoet og pulsen oppe for å ikke dø. Det blir et jag gjennom gater, parkeringshus, barer for å holde hjerterytmen oppe. Så mens adrenalinet suser rundt i kroppen hans, er han på jakt etter å overleve og å få hevn.

Reklame:
Denne actionbomben av en film er for de virkelig action frelste. Er du frelst på tempo, action uten pauser og litt humor innimellom er det her filmen for deg. Dette føles bare helt rått!

Stathams filmprestasjoner er veldig bra, og medskuespillerne som Amy Smart, Dwight Yoakam hjelper absolutt til med at filmen er spekket med gode prestasjoner.

Her er ingen nåde, og vi får fult kjør fra start til mål. Etter min mening er dette et must for alle entusiaster. Gled dere, for det gjorde jeg!

26.10.2010 sier Pål Frostad: Jeg har bare sett Crank en gang og jeg må si meg veldig enig med deg i dine betrakninger. Dette er en lettbeint gøy film som fungerer som et hverdagsavbrekk. Det minner meg også på at jeg kanskje bør se den om igjen snart, en stund siden jeg så den.
26.05.2009 sier Pål Frostad: Jeg endet på terningkast 4, noe som ikke er så dårlig i mine øyne. En morsom film å se ja.
26.05.2009 sier Aylar Von Kuklinski: En JÆVLIG bra film :) Terningkast 6 :)
12.10.2007 sier dreamrocker: Alt som fins av blokkere Inn
12.10.2007 sier Nailer: Dere må ha intatt endorfinblokkere før dere satt på filmen. Eneste forklaring jeg har...
09.10.2007 sier Pål Frostad: Nå har jeg og beriket meg med å se denne adrenalinrike filmen. Jeg havner på en 4 for grei underholdning. En del artige scener og grei slutt på det hele.
08.10.2007 sier Cikey: Det overasker meg at så mange er så positive til denne filmen, for det er en skikkelig dårlig film...

Det er action, for all del, men det er dårlig action. Og i den kategorien er det langt bedre titler enn denne ;)

(selv om konseptet biljakt fra politiet, mens man er med i en shoutout, og får en blowjob er en glimmrende tanke!)
07.10.2007 sier Nailer: Jeg elsker denne filmen.

This motion picture has been approved by: Nailer™
07.10.2007 sier Windjammer: Anbefales på det sterkeste! En garantert hitt for en dagen-derpå runde med film! B-film på sitt ypperste, med flere allerede "klassiske" scener. Har sett den tre ganger - blir bare bedre og bedre!

"Chev Chelios: I'm looking for something that begins with an E.
Pharmacist: England?"
06.10.2007 sier Stormen: Hehe.. Høres ut som et kult konsept for en actionfilm :-) Denne må jeg få sett... Minner meg litt om Speed; bare at bussen er byttet ut med Jason Stathams kropp!

• 6 Filmnytdvd.dk

«Hobbiten: Femhærerslaget»

«Hobbiten: Femhærerslaget»

«The Purge: Anarchy»

«The Legend of Hercules»

«Guardians of the Galaxy»

«The Rover»

«Madagaskarpingvinene»