Lost in Austen, engelsk (britisk) miniserie fra 2008

Drama, Romantikk

For Austen fans

[Skrevet av: Fuglefenta, Dato: 10.02.2009]
Amanda er en håpløs romantiker som tilbringer dagene med å drømme seg bort i Jane Austens bøker. En dag oppdager hun en magisk port i leiligheten som leder rett inn i favorittboken Stolthet og Fordom. Til å begynne med er det som om en drøm går i oppfyllelse, men snart begynner hennes frigjorte og moderne vaner å gi bekymringer for 1800- tallets mennesker. Romanfigurene blir plutselig forelsket i helt andre personer enn det som var meningen. Amanda innser at hun er den eneste som kan sørge for at historien får en lykkelig slutt...
Reklame:
Dette er en morsom og flott historie som alle Pride and prejudice fans vil kjenne seg igjen i. Møt Mr. Darcy og resten av karakterene fra historien og drøm deg bort. Serien kan imidlertid ikke anbefales til de som ikke har kjennskap til historien på forhånd.

Har du lest Jane Austens Pride and prejudice, og sett BBC serien flere ganger enn du kan telle er denne serien noe for deg! Serien starter i vår tid i London hvor vi møter Amanda Price som har for vane å drømme seg bort til 1800-tallets manerer og kjærlighetshistorier, som fortalt av Jane Austen. En dag kommer selveste hovedpersonen i Stolthet og fordom, Elisabeth Bennet gjennom en dør på badet. De to bytter plass og Amanda befinner seg plutselig hjemme hos familien Bennet. Amanda prøver etter beste evne å få ting til å bli som i boken, noe som skulle by på utfordringer, ettersom ikke alt virker slik det fremstår i boken.

05.08.2009 sier Isabeel94: Tusen takk, tenker at jeg skal ønske meg den til bursdagen :-]
05.08.2009 sier Pål: Om du har sone 1 spiller finner du den på http://www.dvdstrax.com

Ellers har de den på Amazon:
05.08.2009 sier Isabeel94: Noen som vet hvor man kan kjøpe denne? :-)
Finner den ikke noe sted egentlig, men så hakke jeg leta sånn veldig bra heller :)
01.03.2009 sier Isabeel94: veldig bra serie, så den på fem rundt jul. Anbefales!

England

Mammoth Screen