Anmeldelse av Wrong Turn 6: Last Resort, amerikansk film fra 2014

Grøsser Spilletid: 91 minutter

Kannibaler tar inn på hotell

[Skrevet av: Pål Frostad, Dato: 22.09.2018]

Vi følger Danny i det han arver et øde hotell. Han drar til hotellet med åpent sinn sammen med sine gode venner. Men da de kommer frem begynner makabre ting å skje. Det som skulle være en fredfull opplevelse utvikler seg til litt av et mareritt for vennene til Danny. Vi får også se at Danny som får vite litt om hans egen fortid. Skrekken starter for alvor når Danny forstår hvem som står bak ugjerningene. Og som vanlig er noen vanskapte kannibaler ikke vond å be når det står ungt kjøtt på menyen...

Åpningsscenen er ikke stort å skryte av. Den involverer denne gangen et forelsket par som koser seg i skogen og elsker i en kulp. Selvsagt ender livet deres i skogen som det pleier å gjøre med de fleste som er med i åpningene i Wrong Turn-filmene. Etter det begynner filmen å endre fokus fra skogen til noen venner som er på tur til et avsidesliggende hotell.

Dessverre er det ikke mye mystikk å spore i filmen. Det gjør at filmen går mye på tomgang. Føler ikke at filmen har noe særlig driv eller spenning å komme med heller. Filmen føles også veldig treg igang og føles litt vel rolig til skrekkthriller å være. Med andre ord er dette en film som bare når den første filmen i Wrong Turn-filmserien til tærne. Det er en del kreativ kryssklipping i filmen i håp om å skape spenning, men det er alt for lett å avsløre hvordan filmskaperne tenker.

Kannibalene er en stor del av denne filmen også og samarbeider med noen på hotellet. Filmen er knapt spennende, da det er litt for mange filmklisjeer og veldig få overraskelser i handlingen. Dette er litt traust og mye av filmen føles mer som en nødfilm. Det blir dog noe brutalitet med blod og gørr, og det er nok det eneste denne filmen har å fare med. Filmen har ingen eller få scener som karakteriseres som kule. Lurer bare på hvorfor morderne ikke vil drepe alle hotellgjestene med en gang. Vil de spare på kjøttet?

Kanskje følte filmskaperne at de måtte vri hodene sine for å komme opp med noe nytt etter fem filmer som gjør akkurat det samme. Følte dette var en veldig lite helhetlig film. Filmen har et rotete manus og forsøk på en historie i bakgrunnen, som blir totalt utvannet av å skulle passe inn i Wrong Turn-universet. Jeg merker dog at dette er en skrekkfilm, men det er alt filmen har å fare med. For å være ærlig synes jeg tiden gikk utrolig sent i møte med filmen, og det til tross for at den er over på kjappe 91 minutter.

Dette er den dårligste Wrong Turn-film til nå. Du får en nærmest søvndyssende skrekkforestilling. Det er nærmest ingen kule ingredienser i filmen. Vi får dog en omgang tarmskylling som nok må være det kuleste killet. Det blir også en revefelle som ender opp med et smånasty øyeblikk, men bortsett fra disse nevnte fattige forsøk på underholdning, har denne filmen ingenting å tilføye. Om du har fulgt med på Wrong Turn-filmene til nå, er vel sekseren obligatorisk å få med seg for de som føler de må se alt (meg selv inkludert), men for alle andre er det bare å styre unna.

- Wrong Turn 5: Bloodlines - Kannibaler på besøk i en landsby
- Wrong Turn 4 - Bloody Beginnings - Deformerte kannibaler med studenter på menyen
- Wrong Turn 3: Left for Dead - Kannibaler jager ungdommer, fanger og fangevoktere i skogen
- Wrong Turn 2: Dead End - Flere kannibaler i skogen og mer forklaring
- Wrong Turn - En ungdomsgjeng møter på kannibaler i skogen