The Fountain, amerikansk film fra 2006

Netflix

Premieredatoer i Norge

16.03.2007 Kinopremiere

Handling

The Fountain er en odyssé om en manns evige kamp for å redde kvinnen han elsker. Hans episke reise starter i 1500-tallets Spania der conquistadoren Tomas legger ut på sin leting etter den legendariske ungdomskilden som etter sagnet skal gi evig liv.

Trailer - 27.04.2007

Omtaler / Anmeldelser

Filmcrew

16.02.2008 sier thomasoy: Synes Aronofsky bommer med en mil på denne filmen, liker ikke fortellerteknikken eller forsøket på poetisk og emosjonell realisme. Han graver seg alltid ned i flåsete og unødvendige filmtekniske virkemidler og i bunn og grunn er dette en kjempenkel historie som er pakket inn i alt for mye glitrende plast...
15.11.2007 sier missikick: Jeg hører vel med i kategorien som syntes at dette er en flott film som kunne vært fantastisk. Den er ikke langt i fra så den får 5 hos meg!!
14.11.2007 sier Drix: Enda så fantastisk jeg syntes Aronofsky er, så syntes jeg ikke dette er hans sterkeste film. Den er ikke dårlig, tvert i mot er det en flott film, men den har sine feil som trekker litt ned. Pacingen føles til tider litt påtrengt, og jeg tror kanskje filmen villa ha hatt godt av å kuttet ned til to tidesepoker og ikke tre, ved å fjerne fremtiden. Fortiden og nåtiden spiller herlig sammen i perfekt harmoni, men fortiden ødelegger denne harmonien ved flere anledninger i filmen, og dermed også pacingen som gjør at man suges med i handlingen.

En flott film, som kunne vært fantastisk.

(3,9 av 6 / 6,6 av 10 - 31 stemmer)

• 5 Natt&Dag
  • 4 Jyllands-Posten
  • 4 Cinemazone
  • 4 8mm.no
  • 3 Side2
  • 3 Ekstra Bladet (Danmark)
  • 2 Verdens Gang
  • 2 Berlingske Tidene
  • 1 B.T. (Danmark)

Land

Språk

Engelsk, Maya

Filmselskap

Warner Bros. Pictures, Regency Enterprises, Epsilon Motion Pictures, New Regency Pictures, Protozoa Pictures

«Nattsvermeren»

«Hobbiten: Femhærerslaget»

«Hobbiten: Femhærerslaget»

«The Purge: Anarchy»

«The Legend of Hercules»

«Guardians of the Galaxy»

«The Rover»

Filmfront.no © Filmfront AS 2014 Les mer om filmfront