Indiana Jones og Krystallskallens rike (Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull), amerikansk film fra 2008

Action, Eventyr Spilletid: 124 minutter
Handling: Eventyret starter i ørkenen Southwest i 1957 - under den kalde krigen. Indy og hans kompanjong George "Mac" McHale har så vidt klart å unngå å møte en fryktet Sovjetisk agent på en øde flyplass. Professor Jones har nå returnert til Marshall College, men finner ut at alt har gått fra galt til verre. Hans nære venn og Dean på universitetet forklarer Indy at hans siste akt... Les hele

Karakter

(4,4 av 6 | 7,3 av 10 | 47 stemmer)

1756 plass av 6807 på filmlisten (74,22%). Gå til listen

• Gamereactor.no

Andre titler

Fourth Installment of the Indiana Jones Adventures [Engelsk], Indiana Jones og Krystallhodeskallens rike [Norsk], Indiana Jones og krystallhodenes rike [Norsk], Indiana Jones og krystalkraniets kongerige [Dansk], Indiana Jones och kristalldödskallens rike [Svensk], Indiana Jones 4 [Engelsk]

Kanaler (TV / Streaming)

Netflix

Premieredatoer i Norge

22-05-2008 Kinopremiere

Nøkkelord

Oppfølger |

Relaterte filmer | Indiana Jones

The Young Indiana Jones Chronicles [1992] | Indiana Jones Og Det Siste Korstog (Indiana Jones And The Last Crusade) [1989] | Indiana Jones og De Fordømtes Tempel (Indiana Jones And The Temple Of Doom) [1984] | Indiana Jones - Jakten På Den Forsvunnede Skatten (Indiana Jones - Raiders Of The Lost Ark) [1981] |

Trailere | Filmklipp | Korte filmer

Trailer - 20.05.2008

Omtaler / Anmeldelser

Filmcrew & annet

13.06.2008 sier dreamrocker: Tror ikke omtalene får så lite oppmerksomhet. Da jeg leste omtalen din viste jeg at det måtte være tull eller så var du klar for alvorlig behandling. Da tar jeg i betraktning dine tidligere omtaler samt filmer som du har anbefalt meg. Men jeg kan være enig i at det kunne vært gjort noe med omtalene, maybe gjøre det lettere å gi en kort komentar for filmer som ikke intreresserer så mye men og mulihet for å gi full omtale til de filmene man virkelig føler noe for eller mot.

Kult forsøk uansett.
12.06.2008 sier Stormen: Skulle bare se hvor bra et feed-entry fungerte for å få oppmerksomhet rundt en omtale.. I og med at kun du svarte, så betyr det kanskje at omtaler ikke får så mye oppmerksomhet på Filmfront generellt sett? :-) Det burde vi kanskje gjøre noe med, all den tid (jeg vil si) at omtaler er det mest verdifulle content-bidraget som et medlem gir til Filmfront.no.. :-)

10.06.2008 sier Pål Frostad: Har lest den, synes du skulle analysert den sammen med de andre Indy-filmene, er helt klart et nivå ned fra de, men ikke 3-4 nivåer ned, det er min mening. Men det er en bra anmeldelse på den måten at den er artig skrevet, den får deg til å ville lese mer. Bra at vi har forskjellige meninger, vi er iallefall uenig i bedømmelsen. Du skal ha cred for at du turde å gi den halvparten av scoren jeg ga den ;)
09.06.2008 sier Stormen: Les omtalen min! (dette er en test) :-)
31.05.2008 sier Pål Frostad: Indiana Jones er jo alltid med en slik overdrevet vri.

- I Indiana Jones - Raiders Of The Lost Ark har man slutten med overnaturlig ark.

- Indiana Jones And The Temple Of Doom har man brystet som gror sammen slik at personen ikke dør når man tar ut hjertet, samt voodo.

- I Indiana Jones And The Last Crusade har man drikkebegeret og den usynlige veien.
31.05.2008 sier karma: morsom og underholdende. men kunne spart seg for alt det overdrevne ufo styret
29.05.2008 sier kjetil: Ja, var morsom denne :) en verdig oppfølger av de gamle filmene.
29.05.2008 sier rambo: Underholdning på høyt nivå! :)
28.05.2008 sier Nailer: Som jeg har sagt til noen kompiser av meg: Denne filmen var

"Cheezier than a pot of fondue"

Mange virkelige *facepalm* stunder, og "se inn i colaflasken fordi jeg kjeder meg så jævlig" stunder.

Filmen tok seg opp på slutten når Indie drar til jungelen.

Disclaimer: Jeg har kun sett Indiana Jones: Temple of Doom før jeg så denne filmen, og har intet sentimentalt forhold til denne karen.

(4,4 av 6 / 7,3 av 10 - 47 stemmer)

• Gamereactor.no

Land

Språk

Produksjonsselskap

Paramount Pictures, Amblin Entertainment, Lucasfilm Ltd., Santo Domingo Film & Music Video