Batman & Robin, amerikansk film fra 1997

Action, Superhelt-film Spilletid: 125 minutter Aldersgrense: 15 år
Handling: Batman og Robin står overfor to nye superskurker i dette fjerde forrykende eventyret med en av vår tids største superhelter. Mr. Freeze og Poison Ivy er den største utfordringen hittil for vår kappekledde venn og hans partner, Robin. Mr. Freeze har en kaldblodig plan på gang. Han har til hensikt å fryse ned Gotham City og tilintetgjøre byens innbyggere. Poison ivy på sin... Les hele

Karakter

(2,1 av 6 | 3,4 av 10 | 32 stemmer)

6444 plass av 6787 på filmlisten (5,05%). Gå til listen

20-06-1997 Kinopremiere USA

Nøkkelord

DC-Comics | Oppfølger | Superhelt | Tegneserie |

Relaterte filmer | Batman

Batman vs. Superman (Batman v Superman: Dawn of Justice) [2016] | The Dark Knight Rises [2012] | The Dark Knight [2008] | Batman Begins [2005] | Batman Forever [1995] | Batman Vender Tilbake (Batman Returns) [1992] | Batman [1989] | Batman - The Movie (Batman) [1966] | Batman [1966] |

Omtaler / Anmeldelser

Filmcrew & annet

23.03.2011 sier Tore Andre Øyås: Hear hear!! :)
22.03.2011 sier Jacob: Thank God for Christopher Nolan ;)
22.03.2011 sier Pål Frostad: Jeg var i superhumør jeg da jeg begynte å se dette. Synes på ingen måte at alle Batmanfilmene er like. Burtons filmer skiller seg klart ut fra de to andre. Han fokuserer veldig mye på skurkekarakterene i seg selv og gjør dem gode i filmen, mens denne filmen så fungerer ikke skurkerollene i det hele tatt. Det har ingenting med at de kommer fra Batman-tegneserien, men mer det at de er framstilt på en utrolig dårlig måte. Det meste skyldes nok kostymene som er alt for fargesprakende og de lyser rett og slett fake lang vei. Det er jo de samme skurkene i de nye Batmanfilmene også, men her er de gjort mye mer troverdig, så hvordan ting ser ut er svært viktig på film. Og så er det jo litt kult om man ikke kjeder seg alt for mye i en superheltfilm full av action ;)
22.03.2011 sier michael: Hmm, ikke humør mens du så denne filmen skjønner jeg. Selv syntes jeg alle Batman filmene er like. Jeg kan ikke se de nyansene som du ser. Jeg ser at Imdb folkene også slaktet den, men jeg har problemer med å skille filmene fra hverandre. Skurkene er dårlige sier du, men alle Batman skurkene kommer jo fra tegneseriene og er like tåpelige alle sammen.

(2,1 av 6 / 3,4 av 10 - 32 stemmer)

• Filmskribenten.dk

Land