Runaway Jury, amerikansk film fra 2003

Drama, Thriller Spilletid: 127 minutter Aldersgrense: 11 år
Handling: Amerikansk thriller fra 2003. En hensynsløs 'jurykonsulent' lar seg ikke stoppe av noe for å sikre dommen i en rettssak. Med millioner av dollar og flere menneskeliv i potten går denne 'fikseren' inn i en dødelig kamp mot et av jurymedlemmene, en hemmelighetsfull kvinne og en ærlig advokat.

Karakter

(4,2 av 6 | 7 av 10 | 23 stemmer)

2799 plass av 8084 på filmlisten (65,39%). Gå til listen

16-04-2004 Kinopremiere

Nøkkelord

Rettssak |

Relaterte filmer | John Grisham

O, jul med din glede (Christmas with the Kranks) [2004] | A Painted House [2003] | Regnmakeren (The Rainmaker) [1997] | Tid for hevn (A Time to Kill) [1996] | The Chamber [1996] | Klienten (The Client) [1994] | Pelikanrapporten (The Pelican Brief) [1993] | Firmaets Mann (The Firm) [1993] |

Omtaler / Anmeldelser

Filmcrew & annet

11.02.2011 sier Pål Frostad: Takk dreamrocker for at du oppdaget min blemme. Den er nå fikset. Jeg er nok bare litt skuffet over filmen i lys av boken. Og jeg har jo gitt den en firer fordi jeg tror folk flest vil synes at filmen er ganske kul og fungerer greit.
11.02.2011 sier Snippxx: Synes filmen er fantastisk bra, men har ikke lest boken.
11.02.2011 sier dreamrocker: Ai der Pål, her var du nok ikke helt heldig med klipp og lim funksjonen din. Avsnitt 3 og 5 er det samme. Du har brukt det dobbelt. Maybe litt seint på kvelden hva.
Selv er jeg Grisham fan delux og er enig i mye, men velger å se film og bok helt for seg selv, og syntes filmen er OK. Klart at plottet funker best i original versjonen med tobakk som hovedsaken. Men synes de klarer og formidle spenningen og lureriet meget bra.

(4,2 av 6 / 7 av 10 - 23 stemmer)

• Stavangerpuls

Engelsk, Fransk

Produksjonsselskap

New Regency Films

«Somebody Feed Phil»

«Star Wars: The Clone Wars»

«Diktatoren»

«November Criminals»

«Gråtass - Hemmeligheten på gården»