Alle mine kjære (The Lovely Bones), film fra 2009, Regi: Peter Jackson

Drama, Grøsser, Thriller | Amerikansk | Spilletid: 135 minutter
Handling: Filmen er basert på den bestselgende romanen av Alice Sebold og regissert av Oscar-vinner Peter Jackson (Ringenes herre triologien). Historien kretser rundt Susie Salmon som kun var 14 år gammel da hun ble drept en desemberdag i 1973, på vei hjem fra skolen. Etter å ha blitt drept fortsetter hun å passe på sin familie på jorden mens hennes morder fortsatt er på frifot. F... Les hele

Karakter

(3,3 av 6 | 5,6 av 10 | 27 stemmer)

6038 plass av 8820 på filmlisten (31,54%). Gå til listen

Trailer - 24.08.2009

Omtaler / Anmeldelser

Priser

1 Oscar-nominasjoner Vis priser
  • 2010 Oscar Beste mannlige birolle (nominert)

Regi

Filmcrew & annet

25.01.2011 sier Tore Andre Øyås: Er enig i at filmen bruker for mye tid på det drømmeaktige "mellomsjiktet" som den drepte svever rundt i. Alt dette blir for påståelig, som at 'slik og slik er det' når man dør osv. Dette er også med på å dra ut filmen for mye. Det var en del klisjéer her ja, men likte at ting ikke ble som "alle" håpte på slutten fordi dette faktisk er mer realistisk enn den typiske happy endingen.
Ellers er jo hele historien tøft gjort å filme av Jackson må jeg si. Det kan ikke ha vært enkelt å bestemme seg for hvordan ting skal vises/ikke vises, m.m.
Men alt i alt virker filmen for meg for lang, utgreiende og dermed også tidvis "kjedelig", tror den hadde tjent bedre på å være mer ren drama-thriller tross alt...
07.03.2010 sier Pål Frostad: Det visuelle var for såvidt pent nok, men det som gjorde at det mistet meg likevel var at jeg synes det så litt for dataaktig ut. Mye flott landskap men med ufokusert bakgrunn som nok skulle virke litt drømmeaktig men som ikke appellerte helt til meg.
07.03.2010 sier Kristine Oseth Gustavsen: Nå har jeg aldri fått sett hele filmen, for irriterende nok rakk jeg aldri mer da vi hadde kommet om lag syttifem prosent uti, men jeg så jo såpass mye at jeg faktisk er uenig med deg når det gjelder det visuelle. Jeg syntes det så helt fantastisk ut. Samtidig skjønner jeg veldig godt hva du mener ellers, for denne filmen *er* ekstremt klisjéladd, og at den blir i overkant sentimental for mange, overrasker meg ikke. Likevel greier jeg liksom ikke å gjøre meg opp noen ordentlig mening før jeg har sett hele, føler jeg :p

(3,3 av 6 / 5,6 av 10 - 27 stemmer)

• Trauma-magazine.com
  • Avisa Nordland