Shutter Island, amerikansk film fra 2010

Karakter

Premieredatoer i Norge

19.02.2010 Kinopremiere

Handling

Teddy reiser til Shutter Island i Massachusetts, hvor Ashecliffe Sykehus ligger. Dette er et sykehjem for sinnsyke kriminelle, og Teddy finner her en rømt morderisk pasient. Handlingen foregår på sommeren 1954. Ingenting er imidlertid hva det ser ut som ved Ashecliffe sykehuset, og det er heller ik... Les hele

Trailer - 27.08.2009

Omtaler

Filmcrew

18.04.2010 sier Tore Andre Øyås: Jeg får lysst til å se filmen en gang til merker jeg nå... Ble nok litt skuffa p.g.av traileren tror jeg.... Men den var da i aller høyeste grad en underholdende og spennende fortalt film!
17.04.2010 sier dreamrocker: Mange takk Pål. Denne blir en opptur for meg. En fin omtale som gjør meg spent på filmen, gleder meg. Skal sees snart.
28.02.2010 sier Tore Andre Øyås: Hehe, ja der kan du se, alt etter øyet som ser. ;-)
27.02.2010 sier Kristine Oseth Gustavsen: Hahaha, jeg mente nesten motsatt, jeg da; at fram til slutten er det veldig drivende og engasjerende, men at den da begynner å dale :p Men hey, vi ga da samme karakter.
17.02.2010 sier Andreas Strømmen: Bare traileren til filmen får meg til å undre.
17.02.2010 sier Tore Andre Øyås: Denne hadde jeg også gleda meg til, kanskje litt for mye,hehe...? Jeg tror også denne filmen kan dele folk litt i to fordi den ikke er enkel/mainstream selv om den kan virke slik på traileren blant annet. Du må for all del se den for den gir hjerne litt å bryne seg på!
17.02.2010 sier Pål Frostad: Shutter Island er en film jeg hadde gledet meg mye til. Dette høres interessant ut selv om du ikke har den største fascinasjonen for dette. Tror dette er en film mange kan oppleve forskjellig, men en firer er jo ikke så gale så jeg kommer absolutt til å se filmen for å se om jeg får mer ut av dette.
23.09.2009 sier Pål Frostad: Jeg også ser virkelig fram til denne filmen. Leonardo DiCaprio er en av mine ynglingsskuepillere og sammen med en av mine ynglingsregissører Martin Scorsese kan dette virkelig bli storartet.
23.09.2009 sier Andreas Strømmen: Denne gleder jeg meg til å se.

(4,6 av 6 / 7,7 av 10 - 50 stemmer)

• 6 Cinerama
  • 5 Verdens Gang
  • 5 Stavanger Aftenblad
  • 5 FilmMagasinet
  • 5 NRK
  • 5 Nordlys
  • 5 Østlendingen
  • 5 Gudbrandsdølen Dagningen
  • 5 God Morgen Norge (TV2)
  • 5 Fredriksstad Blad
  • 4 Østlandets blad
  • 4 Oppland Arbeiderblad
  • 4 Filmbyen
  • 4 Berlingske Tidene
  • 4 Ekstra Bladet (Danmark)
  • 3 Adressavisen
  • 2 Cinemazone

Land

Språk

Filmselskap

Paramount Pictures, Phoenix Pictures, Appian Way, Hollywood Gang Productions, Sikelia Productions

Filmfront.no © Filmfront AS 2014 Les mer om filmfront