The Road, amerikansk film fra 2009

Drama, Sci-Fi, Thriller Spilletid: 111 minutter
Handling: Filmen forteller historien om en mann og hans unge sønn som reiser igjennom en desperat og post-apokalyptisk verden. Amerika, og sannsynligvis også resten av verden, er rammet av den ene naturkatastrofen etter den andre. Klimaendringene har medført til at jordens vær og vind har gått fullstendig av hengslene, og planeten vår er nedbrent, blåst i stykker og det som verre ... Les hele

Karakter

(4,9 av 6 | 8,1 av 10 | 55 stemmer)

718 plass av 8082 på filmlisten (91,13%). Gå til listen

• Biojensen.dk

Premieredatoer i Norge

19-02-2010 Kinopremiere

Nøkkelord

Bok | Død | Far og sønn | Fremtid | Overlevelse | Postapokalyptisk | Road Trip |

Trailere | Filmklipp | Korte filmer

Trailer - 18.05.2009

Omtaler / Anmeldelser

Filmcrew & annet

16.08.2011 sier Pål Frostad: Helt enig med deg Massiss. Og de fleste har jo også gitt denne filmen ganske gode anmeldelser. Anbefaler deg og andre også å lese boken om du ikke ha fått med den. Jeg digger alltid å lese bøker å se filmene på nytt, da får en alltid maksimalt ut av filmen når man ser den ;)
16.08.2011 sier Massiss: Har sett filmen 4 ganger, og er anda ikke lei. Anbefaler på det sterkeste! Ikke hør på alle de andre anmeldelsene!
17.01.2011 sier ffuser: Det er meningen også. Man får ikke forklart en døyt i boken heller. Man har bare en rekke antagelser. Man vet jo heller ikke hvor mye våre karakterer vet om verdenen og hva som har skjedd. Men jeg synes filmen var ganske tro mot boken og det likte jeg. God film og en god bok ;)
17.01.2011 sier Andreas Strømmen: Huff.. Satt igjen med for mange spørsmål enn svar ettar å ha sett denne filmen.
28.07.2010 sier Kristine Oseth Gustavsen: Ja, jeg er for så vidt enig med deg der. Da skal jeg prøve på det :)
28.07.2010 sier Pål Frostad: Jeg synes nesten alltid at det å lese boken er mest givende før man ser filmen. Boken er svært god og passer godt som en starter til filmen :)
27.07.2010 sier Kristine Oseth Gustavsen: Hadde veldig lyst til å se denne da den gikk på kino, men hadde ikke penger. Kommer sikkert til å skaffe med den snart på DVD, for dette virker jo veldig forlokkende. Har for så vidt lyst til å lese boka og. Anbefaler du å lese den før man ser filmen?

(4,9 av 6 / 8,1 av 10 - 55 stemmer)

• Nordlys
  • Film&Kino