The Blues Brothers, amerikansk film fra 1980

Komedie, Musikal, Biljakt, Action Spilletid: 142 minutter Aldersgrense: 16 år
Handling: Etter at Jake Blues er blitt løslatt fra fengslet, bestemmer han og broren Elwood seg for å besøke barnehjemmet hvor de ble oppfostret av nonner. Men der oppdager de at barnehjemmet ikke lenger får penger fra kirken, og vil bli solgt hvis ikke eiendomsskatten blir betalt innen 11 dager. Brødrene bestemmer seg for å skaffe pengene ved å samle sine gamle band og stable et ... Les hele

Karakter

(5,1 av 6 | 8,5 av 10 - 30 stemmer)

Denne filmen ligger på 301 plass av 5441 på listen over alle filmer. Gå til listen

Premieredatoer i Norge

06-03-1981 Kinopremiere

Nøkkelord

Bil | Biljakt | Fiktivt band | Konsert | Kult | Road Trip |

Relaterte filmer

Blues Brothers 2000 [1998] |

Omtaler / Anmeldelser

Filmcrew & annet

27.06.2010 sier Kristine Oseth Gustavsen: Hahaha, ja, jeg skjønte det allerede mens jeg skreiv den. Den har jo ikke oppnådd klassikerstatus for ingenting ;)
27.06.2010 sier Pål Frostad: Hehe, du banner litt i kirken når du kritiserer denne filmen som jeg har kanskje sett flest ganger av alle filmer. Jeg digger filmen og gleder meg til jeg skal se den om igjen innen det neste året. Men det gleder meg at du også finner kvaliteter med denne filmen som jeg synes er en av de gøyeste og beste musikalfilmer jeg har sett noensinne.

(5,1 av 6 / 8,5 av 10 - 30 stemmer)

Land

Språk