Izzat, norsk film fra 2005

Action Spilletid: 107 minutter Aldersgrense: 15 år
Handling: Norsk action fra 2005. Oslo fikk på åtti- og nittitallet en ny bølge kriminelle - mer internasjonale og mer voldelige enn tidligere. De tre vennene Wasim, Riaz og Munawar er barn av pakistanske innvandrere. De føler seg norske og forventer den samme respekten som nordmenn får. Men det er langt frem til en akseptabel jobb og god lønn, og de tre kameratene velger heller sn... Les hele

Karakter

(4,5 av 6 | 7,4 av 10 | 37 stemmer)

1620 plass av 6770 på filmlisten (76,09%). Gå til listen

Gangster |

Omtaler / Anmeldelser

Priser

Vis priser
  • 2006 Kanonprisen Beste birolle (vunnet)

Filmcrew & annet

25.03.2009 sier Mystika: Digga terningkastene dine! ;)
09.11.2008 sier cuegirl: Det er noe ved Izzat jeg egentlig ikke forstår meg på. Fordi x antall pakistanere har fortalt meg at perspektivet ikke er helt rett i den filmen..

Så! Hvordan ser man denne gjennom "pakistanske øyne"? Og hva handler det egentlig om? Synet på pakistansk kultur, eller at man vet en hel del om narkohandel og vold og hvordan dette egentlig foregår? For akkurat det er det ingen som har villet fortelle meg..

Halim, gjør et forsøk! Jeg er interessert!
18.10.2008 sier Pål Frostad: Synes Izzat var et friskt pust i norsk filmbrasje. Det er skjelden kost at man satser på action i lille Norge, og det synes jeg bør premeries.
22.06.2008 sier Soli76: IZZAT er en kjempe gode og vakker film som varme på det sterkeste også. :)

IZZAT er min beste norske film som eg har sett til nå.

Kjempe takk til Ulrik Imtiaz Rolfsen som hadde REGIEN på IZZAT også hadde MANUSET i lag med Leon Bashir. :-)

(4,5 av 6 / 7,4 av 10 - 37 stemmer)

• StudVest

Land