Det æ'kke te å tru, norsk film fra 1942

Komedie Spilletid: 86 minutter Aldersgrense: Alle år
Handling: Varemagasinet holder sin årlige høstmesse. Avdelingssjefen Ålberg og reklamesjefen Hagen konkurrerer i den anledning om den beste ideen til programmet. Det beste programmet blir premiert med 5000 kroner.

Karakter

(2,8 av 6 | 4,7 av 10 | 13 stemmer)

Andre titler

It's Unbelievable [Engelsk]

Premieredatoer i Norge

26-12-1942 Kinopremiere

Omtaler / Anmeldelser

Filmcrew & annet

14.07.2012 sier Jensa28: Noen som har den filmen på vhs/digitalt format? har lett over alt etter den men ikke lett og finne:/
16.02.2011 sier michael: Vel, jeg er litt usikker på i hvilken grad Norge prøver å kopiere Abbott & Costello. Den første Abbott og Costello filmen kom ut sent i 1940, mens Juster og Diesen kom på film i 1941. I mellom tiden kom krigen 9 april, men Tyskerne var jo ikke i krig med Amerikanerne før høsten 1941, så det er mulig man kunne få se Amerikanske filmer fram til krigserklæringen. Leif Juster ligner jo ikke noe på Bud Abbott, men Ernst Diesen er meget lik Lou Costello både i kroppsbygning og type. Jeg har ikke sett så mange Abbott og Costello filmer, men jeg likte Who Done It? (1942) , en komedie som handler om et mord under en radiosending. Den var inspirasjonskilden til filmen Radioland Murders (1994).
16.02.2011 sier Pål Frostad: God anmeldelse! Denne har jeg også sett og er helt enig med deg at dette ikke er den beste filmen. Den føltes egentlig bare helt grei å se bare fordi den er norsk og man føler man kjenner skuespillerne. Har ikke fått sett noe Abbott & Costello ennå. Det bør jeg vel få gjort siden det er et hull i min filmtitting.

(2,8 av 6 / 4,7 av 10 - 13 stemmer)

Land

Språk