X-Men, amerikansk film fra 2000

Action, Sci-Fi, Fantasi, Superhelt-film Spilletid: 102 minutter Aldersgrense: 15 år
Handling: De er født med en unik genetisk mutasjon som kommer til utrykk i deres overmenneskelige krefter: Cyclop's øyne sender ut en energistråle som kan bore hull i fjell. Jean Greys har både telekinetiske og telepatiske egenskaper, mens Storm kan manipulere alt vær. Og tenåringsjenta Rogue kan trekke til seg kreftene til alle hun møter. Under professor Xaviers ledelse, lærer di... Les hele

Karakter

(4,5 av 6 | 7,4 av 10 | 29 stemmer)

1638 plass av 6807 på filmlisten (75,95%). Gå til listen

08-09-2000 Kinopremiere

Nøkkelord

Marvel | Superhelt | Tegneserie |

Relaterte filmer | X-men

X-Men: Apocalypse [2016] | X-Men: Days of Future Past [2014] | X-Men: First Class [2011] | X-Men - The Last Stand [2006] | X-Men 2 [2003] | X-Men [1992] |

Omtaler / Anmeldelser

Filmcrew & annet

22.08.2010 sier Kristine Oseth Gustavsen: Mja. X-Men innfridde ikke mine forventninger i det hele tatt. Nå kan det hende mine var veldig mye høyere enn dine og, da, men jeg syns likevel dette blei snevre greier, altså. Altså, elendig er det ikke, men jeg syns den ligna overraskende mye på andre superheltfilmer, og jeg savner ei ordentlig forklaring på hvorfor mutantene har utvikla egenskapene sine. For meg er dette en treer, men som grunn underholdning kan den jo funke.

(4,5 av 6 / 7,4 av 10 - 29 stemmer)

• ereviews.dk

Land