10 ting jeg hater ved deg (10 Things I Hate About You), amerikansk film fra 1999

Komedie, Romantikk, Teen Movie Spilletid: 97 minutter Aldersgrense: 11 år
Handling: De to søstrene Kat og Bianca som begge er elever ved en High School, blir passet nøye på av sin far. En husregel er at Bianca som er den yngste, ikke får si ja til en date med en gutt, hvis ikke Kat allerede har fått en date på samme festen. En gutt som er foresket i Bianca, legger en plan sammen med sin kamerat som involverer begge søstrene.

Karakter

(4,1 av 6 | 6,8 av 10 | 26 stemmer)

3249 plass av 8395 på filmlisten (61,31%). Gå til listen

Nøkkelord

Jentefilm | Tenåring | Ungdom |

Omtaler / Anmeldelser

Filmcrew & annet

12.02.2011 sier Pål Frostad: Jeg synes ikke denne filmen er så ille i sin sjanger. Jeg hatet jo sjangeren før, men denne filmen er en av de bedre innenfor sjangeren. Vel er den forutsigbar og man vet helt hva man får, men det er jo litt underholdene å se på. Mye av skuespillet er jo håpløst teit, men eksempelvis Heath Ledger gjør en ganske grei rolle her og Julia Stiles er ikke så verst hun heller. Joseph Gordon-Levitt har kommet seg mye med årene, men her er han ikke helt på topp og er nesten som en barneskuespiller å regne. Men jeg er enig i mye av dine betraktninger rundt filmen selv om jeg setter dette bittelitt høyere enn en treer. Jeg koste meg stort da jeg så den igjen for under et år siden.

(4,1 av 6 / 6,8 av 10 - 26 stemmer)

• Thefilmfile.com
  • Andre filmdatabaser:

Land

Språk

Produksjonsselskap

Touchstone Pictures, Buena Vista, Mad Chance Productions, Jaret Entertainment

«Nøtteknekkeren og de fire kongerikene»

«Fabeldyr: Grindelwalds forbrytelser»

«House of Cards»

«Det kunne vært verre»

«The Girl in the Spider's Web»