Star Wars - Episode 2 - Klonene Angriper (Star Wars - Episode 2 - Attack of the Clones), amerikansk film fra 2002

Sci-Fi, Eventyr, Action Spilletid: 143 minutter Aldersgrense: 11 år
Handling: Star Wars-sagaen fortsetter med Episode II - Klonene Angriper. Anakin Skywalker har blitt en dyktig Jedi-læregutt, og han står overfor sin største utfordring til nå når han må velge mellom forbudt kjærlighet og sin plikt som Jedi. Gjenopplev eventyret med suverent klare digitale bilder, inkludert den fantastiske Klonekrigskampen og Jedi-mester Yoda i den største lyssabel... Les hele

Karakter

(4,1 av 6 | 6,9 av 10 | 47 stemmer)

2980 plass av 8202 på filmlisten (63,68%). Gå til listen

16-05-2002 Kinopremiere

Nøkkelord

Kunstig intelligens (AI) | Oppfølger | Robot | Romvesen | Verdensrommet |

Relaterte filmer | Star Wars

Solo: A Star Wars Story [2018] | Star Wars: Episode VIII - The Last Jedi [2017] | Rogue One: A Star Wars Story [2016] | Star Wars: Episode VII - The Force Awakens (Star Wars: The Force Awakens) [2015] | Star Wars Rebels [2014] | Star Wars: The Clone Wars [2008] | Star Wars - Episode 3 - Sithene tar hevn (Star Wars - Episode 3 - Revenge of the Sith) [2005] | The Unauthorized Star Wars Story [1999] | Star Wars - Episode 1 - Den Skjulte Trussel (Star Wars - Episode 1 - The Phantom Menace) [1999] | Droids [1985] | Ewoks [1985] | Star Wars - Episode 6 - Jedi-Ridderen Vender Tilbake (Return of the Jedi) [1983] | Star Wars - Episode 5 - Imperiet slår tilbake (The Empire Strikes Back) [1980] | Star Wars - Episode 4 - Stjernekrigen (Star Wars) [1977] |

Omtaler / Anmeldelser

Priser

1 Oscar-nominasjoner Vis priser
  • 2003 Oscar Beste spesialeffekter / Visuelle effekter (nominert)

Filmcrew & annet

06.08.2010 sier Pål Frostad: Hehe, jeg kan jeg skjønne dere gikk lei. Avslutningen er liksom obligatorisk å se men hvor bra den er det kan diskuteres...
06.08.2010 sier Kristine Oseth Gustavsen: Den var nok et lite step ut fra Episode I, men likevel labre greier, syns jeg. Jeg må få til å se den tredje filmen snart. Var jo egentlig planen å se den rett etter denne, men vi gikk så lei fordi de to første var så uengasjerende at vi bare ikke gadd å se enda en xD
06.08.2010 sier Pål Frostad: Ser du ikke var helt overbegeistret for denne filmen og det var ikke jeg heller, men jeg synes den var litt mer enn grei underholdning på enkelte områder. Blir spennende å se hva du synes om den siste filmen da :)
28.06.2010 sier Jacob: Enig i det meste du skriver. Spessielt det med at Hayden Christensen var et veldig dårlig skuespillervalg!

(4,1 av 6 / 6,9 av 10 - 47 stemmer)

• Filmguiden
  • Filmanmelderen.no
  • dvdjournal.com
  • Andre filmdatabaser:

Land

Språk

Produksjonsselskap

20th Century Fox, Lucasfilm Ltd.