Bone Tomahawk, amerikansk film fra 2015

Grøsser, Western, Action Spilletid: 133 minutter Aldersgrense: 18 år
Handling: Filmer som THE REVENANT og THE HATEFUL EIGHT har de siste årene revitalisert westernsjangeren, og med BONE TOMAHAWK har S. Craig Zahler laget en av tiårets aller beste cowboyfilmer. Når en kvinne bortføres av en mystisk indianerstamme som lever i huler og ryktes å ha overnaturlige egenskaper, tar den lokale sheriffen opp jakten på kidnapperne sammen med tre samvittighets... Les hele

Karakter

Denne filmen ligger på 811 plass på listen over alle filmer. Gå til listen

Premieredatoer i Norge

04-11-2016 Kinopremiere, 22-09-2016 22:00 Festival: BIFF, 26-09-2016 21:50 Festival: BIFF, 28-09-2016 09:20 Festival: BIFF

Premieredatoer i Utlandet

23-10-2015 Kinopremiere USA

Omtaler / Anmeldelser

Filmcrew & annet

23.01.2016 sier Pål Frostad: Kommentar på Tore Andre Øyås sin omtale 'Western extreme!': Ravenous er en kjempefilm, både morsom og fascinerende på samme tid. Når jeg leser hva du skriver om Bone Tomahawk, er dette noe som jeg føler jeg må få sett. Lesningen av denne anmeldelsen trigget nysgjerrigheten min.
22.01.2016 sier Tore Andre Øyås: Kommentar på Tore Andre Øyås sin omtale 'Western extreme!': Kult, får sjekke ut "Ravenous" også da! :)
22.01.2016 sier Borger Østby: Kommentar på Tore Andre Øyås sin omtale 'Western extreme!': En veldig bra film som minnet  meg litt om Ravenous

(4,7 av 6 / 7,9 av 10 - 35 stemmer)

• Filmfrosk på Youtube
  • Wegotthiscovered.com

Land

Språk

«Manchester by the Sea»

«The Autopsy of Jane Doe»

«Valkyrien»

«Collateral Beauty»

«Scenic Route»

«The House That Screamed»

«Bert - den siste oskulden»