From Dusk Till Dawn, amerikansk film fra 1996

Thriller, Grøsser, Komedie, Action Spilletid: 108 minutter Aldersgrense: 18 år
Handling: De to desperadoene Seth og Richard Gecko er et svært så uvanlig par. De to er brødre, og har drept folk for fote i sin svært forbryterske karriere. Richard er en lystmorder som får kick av å drepe, mens Seth er mer menneskelig - men knallhard dersom dette er nødvendig. På vill flukt fra loven "kaprer" de to en bobil og familien som bor i den for å komme seg over grensen ... Les hele

Karakter

(4,2 av 6 | 7,1 av 10 | 23 stemmer)

2290 plass av 7006 på filmlisten (67,33%). Gå til listen

12-07-1996 Kinopremiere

Nøkkelord

Kidnapping | Kult | Vampyr |

Relaterte filmer | From Dusk Til Dawn

From Dusk Till Dawn 3 - The Hangman's Daughter [2000] | From Dusk Till Dawn 2 - Texas Blood Money [1999] |

Omtaler / Anmeldelser

Filmcrew & annet

12.06.2010 sier Pål Frostad: Enig med deg om at dette er en god vorspiel-film :)
12.06.2010 sier Kristine Oseth Gustavsen: Jeg føler at dette er en sånn type film du bare er nødt til å se minst én gang i løpet av livet, og jeg håper jeg greier å gjennomføre planene mine om å få den med meg snart. Som omtrent alle andre, liker jeg jo Tarantino, og jeg ser for meg at dette er skikkelig vorspiel-film, egentlig. Splatter er jo òg en ting som enten blir elendig eller sinnssykt gøy, så jeg kan lett se hvorfor dette er en enten/eller-film. Må i væffal prøve å få sett den snart, og helst i godt selskap!

(4,2 av 6 / 7,1 av 10 - 23 stemmer)

• Sørensen Exploitation Cinema
  • Moviemadness.blogg.no