Marerittet, norsk miniserie fra 1990

Kriminal, Drama, Thriller Spilletid: 150 minutter
Handling: Ekteparet Nils og Eva drar på fottur i fjellet i Nord-Norge. Men en dag brekker Nils foten og må fires ned til et lite fiskevær der lokalbefolkningen driver med ting de ikke ønsker andre skal få innsyn i.

Karakter

(2 av 6 | 3,3 av 10 | 15 stemmer)

985 plass av 1050 på TV-serielisten (6,19%)

• Andre filmdatabaser:

Trailer - 04.07.2008

Omtaler / Anmeldelser

Filmcrew & annet

16.04.2015 sier Pål Frostad: Hei Petromax
Den er tilgjengelig gratis på NRK Nett-tv :)
13.04.2015 sier Petromax: Kommentar på Pål Frostad sin omtale 'Begynner lovende, men utnytter ikke potensialet': Wow... Husker denne godt... Husker også at NRK fikk en rekke klager på serien, fra folk som syntes dette var for drøyt (og dårlig reklame for Nord-Norge). Betyr dette at denne er tilgjengelig på DVD nå??? Skulle gjerne hatt tak iden. :-)
04.04.2015 sier Tore Andre Øyås: Kommentar på Pål Frostad sin omtale 'Begynner lovende, men utnytter ikke potensialet': Husker godt hvordan denne skremte meg som liten. Etter et nyere gjennomsyn er det rart å tenke på hvor mye erfaring med tv-mediet gjør med oss som seere. Serien er jo mer lattervekkende enn skummel idag, men mye sjarmnostalgi også ja! :)

(2 av 6 / 3,3 av 10 - 15 stemmer)

• Andre filmdatabaser:

Land

Norge, Sverige

Språk

Produksjonsselskap

Sveriges Television (SVT), Norsk Rikskringkasting (NRK)