Varg Veum - Bitre blomster (Bitre blomster), norsk film fra 2007

Drama Spilletid: 90 minutter
Handling: Når syvårige Camilla, datteren til en fremstående politiker meldes savnet, befinner plutselig privatetterforsker Varg Veum seg uventet midt i sakens kjerne. Det er nemlig ikke bare datteren til politikeren Vibeke Farang som er savnet. Også elskeren hennes, Karsten Aslaksen er som sunket i jorden. Veum engasjeres for å finne den forsvunne elskeren, men blander seg også in... Les hele

Karakter

(3,7 av 6 | 6,2 av 10 | 40 stemmer)

4483 plass av 8253 på filmlisten (45,68%). Gå til listen

28-09-2007 Kinopremiere, 18-10-2008 Festival

Nøkkelord

Bok | Detektiv |

Relaterte filmer | Varg Veum

Varg Veum - Kalde Hjerter [2012] | Varg Veum - De døde har det godt [2012] | Varg Veum - I mørket er alle ulver grå [2011] | Varg Veum - Dødens drabanter [2011] | Varg Veum - Svarte får [2011] | Varg Veum - Skriften på veggen [2010] | Varg Veum - Kvinnen i kjøleskapet [2008] | Varg Veum - Tornerose [2008] | Varg Veum - Din, til døden [2008] | Varg Veum - Begravde hunder [2008] | Varg Veum - Falne engler [2008] |

Omtaler / Anmeldelser

Priser

1 Amanda-nominasjoner Vis priser
  • 2008 Amanda Beste kvinnelige birolle (nominert)

Filmcrew & annet

28.07.2008 sier Soli76: VARG VEUM - BITRE BLOMSTER er en kjempe gode og vakker film som varmte på det sterkeste også.:)

Kjempe takk til Ulrik Imtiaz Rolfsen som hadde regien på VARG VEUM - BITRE BLOMSTER. :-) :-)
02.10.2007 sier karma: hmm... hvorfor fant jeg ikke filmen når jeg søkte på "varg veum"? viste ikke at filmen het bitre blomster før jeg fant den her tilfeldig..
01.10.2007 sier Carl: Gleder meg til å se den - skal følge med på din observasjon, Flux :)
30.09.2007 sier Flux: Filmen, god, men ikke den beste, filmingen var ikke helt den beste den heller..jaja..men det var bra for og være Norsk. (glad det skal være en annen regissør på neste film..ikke vodt ment, men, ja..det var ikke den beste filmingen og sånt)
27.09.2007 sier Cikey: Denne gleder jeg meg til! Blir spennende å se om de klarer å ta med spenningen fra Veum bøkene til filmen! Bokserien er i alle fall et godt utgangspunkt, så får vi se om filmene gjenspeiler det...

(3,7 av 6 / 6,2 av 10 - 40 stemmer)

• Filmhjerte.blogg.no
  • StudVest