James Bond - Spionen Som Elsket Meg (James Bond - The Spy Who Loved Me), engelsk (britisk) film fra 1977

Action, Eventyr, Thriller Spilletid: 125 minutter Aldersgrense: 15 år
Reklame:

Karakter

Andre titler

007 - älskade spion, 007 - rakastettuni, James Bond 10, James Bond 007 - Der Spion, der mich liebte, Ian Fleming's The Spy Who Loved Me, Älskade spion

Premieredatoer i Norge

16.08.1977 Kinopremiere

Premieredatoer i Utlandet

07.07.1977 Kinopremiere England

Handling

James Bond (Roger Moore) og den vakre russiske agenten Anya Amasova (Barbara Bach) innleder et samarbeide for å undersøke hva som skjer med forsvunne russiske og NATO-ubåter. Dette leder dem til et livsfarlig spor som fører til den steinrike skipsreder Karl Stromberg (Curt Jurgens). Snart er Bond og... Les hele

Nøkkelord

Agent | Biljakt | Bok | Snø | Spion |

Relaterte filmer

James Bond - Goldfinger [1964] | James Bond - Skyfall (Skyfall) [2012] | James Bond - Casino Royale (Casino Royale) [2006] | James Bond - Dr. No [1962] | James Bond - GoldenEye [1995] | James Bond: Spectre [2015] | James Bond - From Russia With Love [1963] | James Bond - Kun For Dine Øyne (James Bond - For Your Eyes Only) [1981] | James Bond i Skuddlinjen (James Bond - The Living Daylights) [1987] | James Bond - Med Rett Til Å Drepe (James Bond - Licence To Kill) [1989] | James Bond i Hemmelig Tjeneste (James Bond - On Her Majesty's Secret Service) [1969] | James Bond i Japan (James Bond - You Only Live Twice) [1967] | James Bond - Diamanter Varer Evig (James Bond - Diamonds Are Forever) [1971] | James Bond - Operasjon Tordensky (James Bond - Thunderball) [1965] | James Bond - Å Leve og la dø (James Bond - Live And Let Die) [1973] | James Bond - Med døden i sikte (James Bond - A View To A Kill) [1985] | James Bond - The World Is Not Enough [1999] | James Bond - Mannen Med Den Gylne Pistol (James Bond - The Man With The Golden Gun) [1974] | James Bond - Tomorrow Never Dies [1997] | James Bond - Octopussy [1983] | James Bond - Moonraker [1979] | James Bond - Quantum of Solace [2008] | James Bond - Die Another Day [2002] | Never Say Never Again [1983] |

Omtaler / Anmeldelser

Priser

3 Oscar-nominasjoner Vis priser
  • 1978 Oscar Beste scenografi (nominert)
  • 1978 Oscar Beste filmmusikk (nominert)
  • 1978 Oscar Beste orginalsang (nominert)

Filmcrew & annet

22.02.2009 sier pegasus: James Bond filmen som har alle ingredienser en Bond film bør ha.

(4,8 av 6 / 8 av 10 - 20 stemmer)

Land

England, USA

Språk

Engelsk, Italiensk, Arabisk

Filmselskap

Danjaq Productions, Eon Productions Ltd.

«Neighbors 2: Sorority Rising»

«Marnie - Min Hemmelige Venninne»

«X-Men: Apocalypse»

«Kosmetikkrevolusjonen»

«Møte på Valmueåsen»

«The Angry Birds Movie»

«Onkel Gustav og kassettmysteriet»

«The House with the Windows That Laugh»

«Our Kind of Traitor»

Filmfront.no © Filmfront AS 2016 Les mer om filmfront