James Bond - GoldenEye, engelsk (britisk) film fra 1995

Action, Eventyr, Thriller Spilletid: 130 minutter Aldersgrense: 15 år
Handling: Pierce Brosnan debuterer som Bond - agenten som denne gangen må redde verden fra den tidligere agenten 006 - Alec Trevelyan. Han har stjålet og kontrollerer nå et topp-hemmelig romvåpen; "GoldenEye"- en satellitt som kan ødelegge all kommunikasjon på jorden. Målet er å bli konge over finansverdenen ved å stille satellitten inn mot London og dermed også få hevn over Engla... Les hele

Karakter

(4,7 av 6 | 7,9 av 10 | 22 stemmer)

967 plass av 6808 på filmlisten (85,81%). Gå til listen

Andre titler

James Bond 17 [Engelsk]

Premieredatoer i Norge

26-12-1995 Kinopremiere

Nøkkelord

Agent | Biljakt | Bok | Datamaskin | Spion |

Relaterte filmer | James Bond

James Bond: Spectre [2015] | James Bond - Skyfall (Skyfall) [2012] | James Bond - Quantum of Solace [2008] | James Bond - Casino Royale (Casino Royale) [2006] | James Bond - Die Another Day [2002] | James Bond - The World Is Not Enough [1999] | James Bond - Tomorrow Never Dies [1997] | James Bond - Med Rett Til Å Drepe (James Bond - Licence To Kill) [1989] | James Bond i Skuddlinjen (James Bond - The Living Daylights) [1987] | James Bond - Med døden i sikte (James Bond - A View To A Kill) [1985] | James Bond - Octopussy [1983] | Never Say Never Again [1983] | James Bond - Kun For Dine Øyne (James Bond - For Your Eyes Only) [1981] | James Bond - Moonraker [1979] | James Bond - Spionen Som Elsket Meg (James Bond - The Spy Who Loved Me) [1977] | James Bond - Mannen Med Den Gylne Pistol (James Bond - The Man With The Golden Gun) [1974] | James Bond - Å Leve og la dø (James Bond - Live And Let Die) [1973] | James Bond - Diamanter Varer Evig (James Bond - Diamonds Are Forever) [1971] | James Bond i Hemmelig Tjeneste (James Bond - On Her Majesty's Secret Service) [1969] | James Bond i Japan (James Bond - You Only Live Twice) [1967] | James Bond - Operasjon Tordensky (James Bond - Thunderball) [1965] | James Bond - Goldfinger [1964] | James Bond - From Russia With Love [1963] | James Bond - Dr. No [1962] |

Omtaler / Anmeldelser

Filmcrew & annet

20.03.2011 sier Pål Frostad: Jeg har aldri helt hatt topp sansen for denne James Bond-filmen. Men det er mulig jeg liker den bedre om jeg ser den om igjen. Synes det er en del Bond-filmer som er bedre enn denne som Goldfinger og Casino Royale som jeg sitter helt øverst av de filmene. Men Goldeneye er jo ikke dårlig og er veldig god underholdning. Jeg tror jeg må se den igjen snart og se om jeg har revurdert mitt syn ;)
20.03.2011 sier Grotlo94: Korfor har denne 4 stjerner?! Goldeneye er uten tvil den aller beste James Bond filmen der ute! 6 stjerner er den fortjente karakteren! Skal få kjøpt denne filmen snart, vil så gjerne se den igjen!

(4,7 av 6 / 7,9 av 10 - 22 stemmer)

Land

England, USA

Språk

Engelsk, Spansk, Russisk

Produksjonsselskap

Metro Goldwyn Mayer (MGM), United Artists, Danjaq Productions, Eon Productions Ltd.