Anmeldelse av Den fantastiske Mikkel Rev (The Fantastic Mr. Fox), amerikansk film fra 2009

Eventyr, Animasjon, Komedie Spilletid: 87 minutter

Den fantastiske Mikkel Rev - Trailer 24.08.2009

Wes Anderson har regi og resultatet er kult

[Skrevet av: Karoline Heldal-Lund, Dato: 05.02.2010]
En anmeldelse av "The fantastic mr Fox" i form av en sang

Wes Anderson har regi, melodi: Can you feel the love tonight & tekst: Karoline.

- Jeg har sett en film nå
- Hva?
- Og filmen den var tøff
- Å?
- "Ocean 11"-aktig + stop-motion = resultat så flott
- Oi!
- En gir ut terningkastet, en femmer vil jeg tro
og nå skal jeg gå inn på hvorfor i en liten sang,
ho ho

Wes Anderson har regi
på denne filmen her,
en revestrek av en familiefilm
for alle og enhver

Det handler mest om reven
"The Fantastic mr. Fox"
som prøver på sitt eget vis å få
sitt siste ran i boks

Han havner i problemer
og så er alt i gang
midt i en film som underholder
lik en meget flott presang

Wes Andersom har regi
og sjarmen er total
med kule karakterer overalt
og lite skjebnekval

Wes Anderson har regi,
har sett lite av ham før,
men å se mer av ham kan gjerne nå
bli nettopp hva jeg gjør

- Ok, så er det langt fra dypt,
ren underholdning kun,
men det er nok og jeg er svært fornøyd,
tilfreds i denne stund

Yeah, yeah, yeah, yeah

- SVK - Store Vennlige Kjempe - Pen Roald Dahlsk filmatisering
- Charlie og sjokoladefabrikken - Rart og fortryllende sjokoladeeventyr
- Matilda - Søtt, artig og moderne eventyr
- Heksene - Spennende hekseeventyr
- Charlie og sjokoladefabrikken - Besøk på sjokoladefabrikken med det rare i...

- Isle Of Dogs - Hva skjedde med menneskets beste venn?
- The Grand Budapest Hotel - Magisk og storslagent filmunivers fra Anderson, igjen!
- Moonrise Kingdom - Nostalgisk sjarmbombe!
- The Darjeeling Limited - En artig og eventyrlig reise
- Rushmore - Overraskende god sær komikk
- Bottle Rocket - Wes Andersons første spillefilm har sine stunder

- Familievennlig Mikkel Rev
- Nesten helt fantastisk
- Nostalgi og varme minner

24.02.2010 sier Karoline: Vel, jeg syns "Up!" heller bør vinne beste film for den er faktisk nominert der også og så kan en av stop-motion filmene eller "Princess and the frog" vinne beste animasjonsfilm ;)
24.02.2010 sier Pål Frostad: Jeg tror egentlig Oscar-komiteen har en lett jobb. For etter å ha sett Up er det ingen over og ingen ved siden av. Men Fantastic Mr. Fox skal ha for at de forsøkte og har nok brukt mye lengre tid på å lage dette enn Pixar brukte på sin film. Og i det øyemed har jeg utrolig stor respekt for at man tørr å satse på å gjøre en slik tidkrevende film som Fantastic Mr. Fox og Coraline er å gjøre.
24.02.2010 sier Karoline: God anmeldelse, er enig med deg i mye (noe som kommer frem av min egen anmeldelse) og Oscar-komiteen får en hard jobb siden både denne, "Princess and the frog", "Coraline" og "Up!" er blant de nominerte for beste animasjonsfilm (sammen med en rar film jeg aldri har hørt om), alle disse hadde jo fortjent seieren i kjempestor grad =D
24.02.2010 sier Pål Frostad: Så bra du også likte denne filmen. Jeg har ikke fått sett flere Wes Anderson-filmer foreløpig, men ser fram til å gi ham en ny sjanse for Fantastic Mr. Fox falt i smak hos meg. Du peker på mange av de samme tingene, bra å se at vi tenker noenlunde likt ;)
21.02.2010 sier Lotte: Bra film
18.02.2010 sier Kristine Oseth Gustavsen: Wes Anderson er en av mine yndlingsregissører, og jeg håper å få sett denne i ferien. Her jeg bor nå, er liksom kinotilbudet en god del dårligere enn i hjembyen min, og de viser bare Fantastic Mr. Fox til helt absurde tider der jeg er på skolen uansett. Men nok om det. Dette høres jo fortsatt veldig lovende ut, og når man legger til at jeg dessuten er en stor fan av stop motion-animasjon, greier jeg ikke å se for meg at jeg kommer til å mislike den!
18.02.2010 sier Karoline: Jammen da er vi jo egentlig ganske enige da, så gøy =0) Og ja, det er en veldig underholdende film ;)
18.02.2010 sier Pål Frostad: En god anmeldelse. Jeg er langt på vei enig i deg i dine argumenter for hvorfor du liker filmen. Men på det negative synes jeg ikke den ble for masete. Jeg synes dette var original og god underholdning som klarte å fascinere meg. Men vi er jo ganske så enige bort sett fra litt med terningkastet.
18.02.2010 sier Pål Frostad: Jeg kan si meg enig i at dette var en film for terningkast fem. Tok litt tid før jeg godtok filmen som den var men da ble jeg solgt til den underholdningen dette virkelig er. Jeg har aldri vært noe Wes Anderson-fan, men etter dette skal jeg virkelig se hans filmer om igjen for han virker som en mer interessant filmskaper enn jeg alltid har hatt i mitt hode.

• Den fantastiske Mikkel Rev
  • Flickchickcanada.blogspot.no