Anmeldelse av Love Life - Sesong 1, amerikansk tv-serie fra 2020

Komedie, Romantikk

Love Life - Sesong 1: En litt klein og rar komedie

[Skrevet av: Stian Spørck Karlsen, Dato: 12.06.2020]

Love Life er en romantisk komedieserie om unge Darby (Anna Kendrick). Hun er en av mange travle newyorkere som drømmer om å finne ekte kjærlighet. Serien starter i 2012, når nyutdannede Darby bor sammen med sine karismatiske venner Sara, Jim og Mallory. Hennes mangeårige jakt på den rette har akkurat begynt. Hver episode forteller historien om en ny person Darby møter.

TV2 Sumo sparker igang enda en romantisk komiserie. Denne gang med Anna Kendrick i en ledende rolle. Hun spiller rollen som Darby som ønsker å finne ekte kjærlighet i New York. Historien, som starter helt tilbake til 2012, er en ujevn affære. Hun bor sammen med personer som blir hennes venner. Sara (Zoe Chao), Jim ( Peter Vack) og Mallory (Sasha Compére) blir alle venn med Darby.

Ikke en spesielt interessant historie
Love Life er en serie som går på den nye strømmetjenesten HBO Max-som vi nordmenn dessverre ikke får oppleve med det første. Serien forsøker til gangs også å være morsom, men til det er serien altfor klein og rar til at smilebåndene rører på seg. Hovedrolleinnehaver Kendrick er som alltid fascinerende å se, og hun er en skuespiller undertegnede liker godt. Serien leker litt med ulike elementer som har med kjærlighet å gjøre. Er det ekte kjærlighet Darby opplever, eller er det ikke det. Hvem klarer hun eventuelt å finne lykken med?. Dette er de mange ulike trådene denne serien trekker i. Serien sliter dog med å få historien til å fenge nevneverdig. Alt blir med andre ord litt vanskelig å få taket på. Jeg skjønner ikke helt greia med historien heller. Det er ikke lagt nok dybde i den. Det gjør at undertegnede ønsker å slå av. Skuespillerne klarer heller ikke å løfte denne serien til nye høyder.

En HBO Max produksjon
Love Life er som nevnt en av trekkplastrene til HBO Max, men siden HBO Max ikke er tilgjengelig i Norge for øyeblikket, er det TV2 Sumo og CMore som viser denne her til lands. Undertegnede skulle ønske serien fokuserte mer på vennene til Darby, for de får alt for lite skjermtid  etter de 3 første episodene. Programskaper Sam Boyd har ikke sørget for at historien får mer kjøtt på beinet, og det er synd, for Love Life er en serie som har potensiale. Dessverre har den for mange løse tråder. Kanskje den vil ta seg opp etter 3 episoder, men siden undertegnede bare fikk se de tre første, er det vanskelig å bedømme. Seriens mest minneverdig rolle er det Anna Kendrick som står for. Hun spiller rollen som Darby på en god måte, selv om historien er svak.

Birollefigurene derimot sitter ikke like godt. Her burde skaper Sam Boyd latt birollene få frie tøyler. Kanskje har han latt de få litt mer frie roller lenger ut i sesongen, for da kan Love Life være verdt en titt. Serien har dog sine gode sider også, som når Darby vies mye tid på skjermen. Gjennom hver episode er det en fortellerstemme som forteller oss seere litt mer om figuren Darby underveis. Hvilke planer hun har, hva hun tenker videre og så videre. Så hvis serien klarer å nøste opp i de ulike trådene, kan Love Life bli en minneverdig opplevelse, men per nå mangler serien litt brodd og dybde i historien for å virkelig sette fyr i dette serieuniverset. Så siden Anna Kendrick er med, og hun spiller godt, lander jeg på en treer for Love Life.

Love Life er en svært ujevn affære. Merker at dette ikke er en serie som verken har tatt tid å produsere, ei heller ikke brukt mye ressurser på økonomisk sett. Rollefigurene klarer ikke å få meg skikkelig interessert i tillegg til en svak historiefortelling. De mest minneverdige øyeblikkene er det hovedrolleinnehaver som står for alene. Resten av rollegalleriet føles ikke særlig troverdig. Når det er sagt, er Love Life en serie som minner litt om 'High Fidelity'  i stilen, men 'Love Life' er ikke like godt gjennomført. Så hvis du vil ha en romantisk komedie å se i disse tider, se heller til 'High Fidelity'. Love Life passer best å se hvis du har sett alt av romantiske komedier og lengter etter mer.

Love Life har premiere på CMore/TV2 Sumo søndag 14.juni. De 2 første av i alt 10 episoder slippes premieredagen, deretter kommer det 1 ny episode hver søndag. Anmeldelsen er basert på sesongens 3 første episoder.

(Bilder/Copyright: CMore/TV2 Sumo)

Omtalespalte: TV-Serie / Sesong

Dette er en samling av anmeldelser av TV-Serier og sesonger av dem.
Les flere spalteomtaler: TV-Serie / Sesong

• Love Life