Filmfronts presenterte podcaster

- All the colors of cinema - Filmfrons podcast

- Attack of the Killer Kast - Filmfront presenterer

Nyeste episoder av podcaster

Episode 120: Rymdinvasion i Lappland

Spenn på skia, for i denne episoden tar vi en tur til 1950-tallets Sverige for en herlig cheesy sci-fi film, nemlig «Rymdinvasion i Lappland»!

Når en komet treffer vidda i Lappland, så drar en gruppe med amerikanske og svenske geologer for å undersøke saken nærmere. Det viser seg at det som har landet i Lappland langt fra er noen komet, men nemlig en UFO!

Episode 13: Scarface

Da er det tid for et besøk i de kriminelles verden med en kokaintung sending der vi tar for oss Brian De Palmas Scarface. Det blir også tid for en liten presentasjon av originalen fra 1932 og Kenneth snakker om en karosellhest som er på blodig hevntokt og samt en Netflixanbefaling i sci-fi-segmentet.

Episode 119: Phenomena

Endelig en episode hvor vi tar for oss en Argento-film!

Etter å nesten ha blitt påkjørt etter hun har gått i søvne, oppdager den amerikanske utvekslingsstudenten Jennifer at hun har en telepatisk kontakt med insekter. Sammen med entomologen John McGregor bruker hun disse evnene for å finne en seriemorder som herjer i en liten sveitsisk landsby.

Pek laserpekeren din på podcastapparatet og få husapen din til å skru opp volumet på 11 når vi dissekerer Dario Argentos «Phenomena».

Episode 12: Independence Day, Armageddon og Stargate

Vi tar et dykk til bake i tid til det katastrofesensasjonelle 1990-tallet. Der prater vi om noen av de største blockbusterne fra det tiåret. Kenneth snakker om noe så sjeldent som en norsk film, og Pål drar opp en mindre kjent og kreativ Jackie Chan-film av hatten. Ellers har vi en Netflixanbefaling i slasherens tjeneste.

Episode 118: Final Destination

Vi kickstarter sesong 14(!) med en episode om en av de mest innbringende slasher-franchisene noensinne.

I Final Destination-filmene kjemper ungdommer mot en ustanselig kraft som prøver å ta de av dage, etter at de har unngått enn ulykke de egentlig skulle dødd i.

Det blir fete kills og mye moro når tar for oss alle filmene, fra start til slutt. Dette må du ikke gå glipp av!

Episode 11: Karate Kid

Bli med tilbake til det gyldne 80-tallet når Karate Kid-filmene står på menyen. Vi går gjennom alle filmene pluss litt om TV-serien Cobra Kai. Kenneth har et lite kultfilmhjørne med mann mot kvinne i skauen. Og helt til slutt får vi også en kjapp netflixanbefaling.

Podcastnavn: All the Colors of Cinema

Episode 10: Hjortejegeren og Apokalypse Nå!

Hjortejegeren og Apokalypse Nå! skal til pers i mye snakk om filmene som er hentet fra tiden rundt den voldsomme Vietnamkrigen. Du får også høre om hva Pål og Kenneth ville lage film om om det hadde vært aktuelt og samt Kenneth kommer med en Netflixanbefaling.

Episode 9: Fight Club

Vi er rampete og snakker om fight Club, selv om Tyler Durden sier vi ikke skal gjøre det. Ellers blir det mange andre filmer det snakkes om i en variert meny fra hele verden, med alt fra cheesy italiensk sci-fi-film til tysk krigsfilm med en ung 'Harry Klein'.

Episode 8: Terminator

Om du vil reise med oss i tid så heng på! Det er duket for krig mellom menneske og maskin når Terminator-universet skal til pers. Ellers er rollene litt snudd der Pål snakker b-film og Kenneth har heller en Hong Kong-action klassiker med Jackie Chan i hovedrollen.

Episode 7: Haisommer, Deep Blue Sea og The Meg

Vi skal ut på havet i denne haispesialen som rommer tre haifilmer fra tre generasjoner. Det er snakk om filmer som Haisommer, Deep Blue Sea og The Meg. I tillegg skal Kenneth ta for seg en kultfilm, en nyere skrekkfilm og en nettflixanbefaling. Det blir også tid til et besøk i Dark City, som er en av Påls filmfavoritter.

Episode 117: Sleepaway Camp

Ooooh, I´m a happy camper, I love the summer sun!
Bli med oss på sommerleir når vi i sesongens siste episode snakker om kult-slasheren Sleepaway Camp og dens oppfølgere!

Angela Baker, ei ung, sjenert jente drar på sommerleir med hennes fetter. Men før de får grilla sin første pølse eller spist sin første is, så begynner folk å dø.

Sleepaway Camp filmene har blitt store kult-favoritter, faktisk så store at fans ferdigstilte den kansellerte fjerde filmen og ga den ut selv.

Håper dere er klare for sol, varme, makis, blod og masse, masse cheese!
God sommer!

Episode 6: Frihetens Regn

Vi skal besøke Sawshenk-fengselet i Frihetens regn som er vår hovedrett. Til dessert kan du også kose seg med en spagettiwestern av beste slag, en b-film om en rabiat bavian og samt om en jaget mann som også prøver å finne friheten.

Episode 116: The Fog

Hiv og hoi, landkrabber! I denne ramsalte episoden snakker vi om John Carpenters klassiker «The Fog» fra 1980.

Antonio Bay er i full gang med feiringen av byens 100-års jubileum, men en mystisk glødende tåke omslutter byen. Inne i tåken er det spøkelser som er ute etter hevn.

Kast anker, ta deg en Bud og hør på hva vi synes om «The Fog» mens du hører på bølgene skvulpe, og om det blir litt tåkete: Ikke vær redd, det er bare noen spøkelsespirater som skal ta deg.

Episode 115: Fright Night

Welcome to «Fright Night»!

I 1985 så en liten film ved navn «Fright Night» dagens lys, regissert av nykommeren Tom Holland. En liten sjarmerende film om Charley Brewster som mistenker at hans nye nabo Jerry er en vampyr.

35 år senere har filmen status som en kult-klassiker, har fått både oppfølgere og remake. Men hva er det med «Fright Night» som gjør at den fortsatt er elsket av fans verden over?

Det skal vi finne ut av i denne episoden hvor vi snakker om alle Fright Night-filmene, inkludert oppfølgere og remakes.

Episode 114: Class of 1984 & Class of 1999

We are the future! …And nothing can stop us! Except the future..

Bli med i Attack-guttas dypdykk i Mark L. Lester sine dystopiske filmer om fremtidens skoler, Class of 1984 og Class of 1999. To kult-klassikere fulle av gladvold, cheese og deilig, deilig action! Dette blir gøy!

Episode 113: The Naked Gun Trilogy

From the files of Police Squad kommer de elleville Naked Gun-filmene med Leslie Nielsen i hovedrollen som den klønete politi-inspektøren Frank Drebin.

Vi diskuterer våre favoritt-vitser, vi ler, vi gråter også ler vi litt til før vi gir vår endelig vurdering på Naked Gun-trilogien. Er de fortsatt kongen av crazy-komedier? I denne episoden får du svaret!

Episode 112: Stuart Gordon

Den 24. mars fikk vi den triste beskjeden om at Stuart Gordon hadde gått bort, kanskje en av de mest legendariske B-filmskapere i vår tid. Han står bak klassikere som «Re-Animator», «From Beyond» og «Fortress».

I denne episoden hedrer Attack-gutta Stuart Gordon ved å ta for seg hans mest kjente filmer, og noen av de mindre kjente.

Episode 111: Flash Gordon

I denne episoden snakker vi om kult-kalkunen fra 1980, nemlig «Flash Gordon» med Sam J. Jones og Max Von Sydow (R.I.P.) i hovedrollene.

Den onde keiseren Ming ødelegger jorden ved å forårsake naturkatastofer, kun til egen forlystelse. Det er kun en mann som kan redde jorden og beseire den onde Ming, nemlig quarterbacken Flash Gordon.

Bli med på en fargerik, ostete og campy reise gjennom universet og hør hva vi synes om en av de mest fargerike sci-fi filmene noensinne.

Episode 110: Topp 5 zombie-filmer

Alle elsker zombie-filmer, ikke sant? Men hvilke zombiefilmer er egentlig de beste? Attack-gutta har diskutert, de har slåss, de har grått og de har blitt venner igjen. Og ikke minst har de kommet frem til hvilke fem zombiefilmer de synes er de ABSOLUTT beste. Men hvilke fem er det? Svaret får du i denne episoden, som er spilt inn foran et live publikum på Tæps i Fredrikstad.

Episode 5: Indiana Jones

Her får du bli med ut på eventyrferd med arkiologen Indiana Jonas. Vi tar for oss alle filmene i serien og gir deg en nostalgisk guide, full av våre meninger krydret med noe fakta. Som vanlig får du også litt filmer sett siden sist og en Netflixanbefaling i en Spielbergtung episode. (På forhånd beklager noe teknisk lydproblemer med noen trailerklipp).

Episode 109: Ilsa

28. januar døde Dyanne Thorne, skuespilleren best kjent som fangevokteren Ilsa i nazisploitation og women in prison-filmene om Ilsa, 83 år gammel.

For å hedre Dyanne har Attack-gutta laget en episode hvor de snakker om alle Ilsa-filmene fra originalen «Ilsa the She Wolf of the SS» til Jess Franco sin «Ilsa – The Wicked Warden».

Det blir plenty tortur, vold, cheese, sex og nakenhet når de snakker om de kjente exploitation-filmene fra 70-tallet. Enjoy!

Episode 4: Jurassic Park

Denne gangen besøker podcasten en fornøyelsespark med dinosaurer i der alt går galt, og det til og med gang på gang... Er det rart det blir god film av slikt? Vi tar for oss alle filmene og gir deg en nostalgisk guide, full av subjelktive meninger om filmene. Du får til og med høre meningen til en langt yngre generasjon enn oss om filmene også. I tillegg snakker vi om noen aktuelle filmer og du får du noen kule og unike Netflix-anbefalinger med på kjøpet.

Episode 108: Street Fighter

For dere er det nok en stor begivenhet når Attack of the Killer Kast gir ut en episode om deres favorittfilmatisering av et slåssespill. For gutta er det tirsdag.

«Street Fighter» er en film basert på videospillet «Street Fighter 2». Den er kjent som en av de største kalkunene noensinne, men er den egentlig så dårlig?

Sett deg godt til rette og hør hva Attack-gutta synes om filmatiseringen av det mest kjente slåssespillet i verden. En film som hadde så mange skjær i sjøen, at det er et under at det ble en film i det hele tatt.

Episode 3: Predator

Det blir testosteronfylt med actionfilmen Preator med Arnold Schwarzenegger fra 1987, som er hovedsegmentet i podcasten. Ellers snakkes det litt om animefilmen Children of the Sea, kultfilmen Shogun Assassin og samt noen andre godbiter i en variert miks av en filmgodtepose.

Episode 107: Feast I-III

Nytt år, ny sesong og nye muligheter! Vi sparker i gang året med en fest av en film, nemlig John Gulagers «Feast» fra 2005. Gjestene i en bar i Nevada må barrikadere seg inne for å unngå å bli drept og voldtatt av blodtørstige og kåte monstre. Dette er cheesy B-moro!

Men vi stopper ikke der! Vi snakker også om oppfølgerne «Feast II: Sloppy Seconds» og «Feast III: Happy Finish.