Filmfronts presenterte podcaster

- FilmfrontPodden - Filmfronts podcast

- Attack of the Killer Kast - Filmfront presenterer

Nyeste episoder av podcaster

Episode 154: The Cabin in the Woods

Fem ungdommer drar på hyttetur til en hytte som ligger langt ute i skogen. I kjelleren finner de en dagbok hvor de ved å lese høyt fra den påkaller en zombie-familie som kommer for å drepe de en etter en. Høres ut som en rimelig standard affære? Men det hele er en del av et topphemmelig rituale og det hele overvåkes fra en hemmelig base langt under jorden.

Da The Cabin in the Woods kom i 2011 høstet den mange lovord fra horror-fans og kritikere, og siden da er det sjeldent denne filmen blir løftet frem. Hvorfor er det slik, spør du kanskje? Godt spørsmål, svarer vi! The Cabin in the Woods er en sjelden horror-perle som både tar skrekken på alvor samtidig som den gir et satirisk skråblikk på skrekksjangeren og samfunnet forøvrig.

Sett deg godt til rette og jekk deg en sommerpils eller sommerbrus og hør vår anmeldelse av The Cabin in the Woods! God sommer!

Med: Chris, Jørgen og Kurt

Episode 50: Kill Bill - Volume 1

Vi skal til Østens kung-fu og samuraisverd i det Bill skal drepes. Det betyr at vi snakker om Tarantinos Kill Bill - Volume 1.

Episode 153: Timecop

I den dystopiske fremtid (2004) så er tidsreiser oppfunnet. TEC er et statlig organ som har som oppgave å passe på at tidsreiser ikke blir misbrukt til å forandre fremtiden for egen vinning. For Max Walker blir det en kamp for eksistensen når han må stoppe en korrupt politiker fra å forandre fortiden slik at han kontrollerer fremtiden.

Timecop er en sci-fi action-film med actionfilmlegenden Jean-Claude Van Damme fra 1994 og er på andreplass av hans mest innbringende filmer. Men er denne filmen verdt å bruke tiden på? Akkurat det kan vi gi deg svaret på!

Alt du trenger å gjøre er å slenge deg ned i godstolen, finne frem noe godt å drikke/spise og trykke på Play!

Episode 49: Alle Elsker Mary

Vi snakker om en undervurdert og glemt komedie fra slutten av 1990-tallet med flere snakkisscener for sin tid. Det er selvsagt Alle elsker Mary vi tar for oss denne gangen.

Episode 152: American Gothic

En gruppe venner tar med Cynthia på akkurat det hun trenger etter et langt opphold på psykiatrisk sykehus: En flytur som ender med nødlanding på en øy som er helt øde, med unntak av en noe spesiell familie. En familie med sterk tro og som ikke lar fremmede rokke ved deres livsstil.

Denne episoden er bestemt av vår kjære lytter Sverre Lorentzen. Han har kunnet bestemme denne episoden fordi han er premium-medlem på Killer Kast Kollektor-nivå. Og han ønsket at vi skulle ta for oss denne filmen. Har du lyst til å bestemme hvilken film vi skal snakke om? Gå til attackofthekillerkast.com/gopremium og bli en Killer Kast Kollektor du også!

Men hva synes vi om denne litt glemte slasher filmen fra 1988? Er den verdt å sjekke ut eller er det bare å sette den på første sjøfly til nærmeste øde øy? Bare en måte å finne ut på det! Trykk på play!

Episode 48: Snikende Tiger Skjult Drage

Vi skal til Kina og inn i kampsportens vugge og fly og kjempe og måle krefter med legendene når vi snakker om Snikende tiger, Skjult drage fra år 2000.

Episode 151: Night of the Lepus

Påskemorgen slukker sorgen. Det gjør også vår påskespesial hvor vi tar for oss kultfilm-klassikeren fra 1972: Night of the Lepus.

Etter å ha prøvd å bli kvitt en horde med harepuser så ender en gruppe med forskere opp med kjempestore harepuser i stedet! De store harepusene må stoppes før de spiser alt og alle de kommer over!

Sett deg godt til rette med påskeegget ditt og hør hva vi synes om denne pelskledde filmen!

Episode 47: Rambo

Vi skal tilbake til 1982 til den dagen da filmen First Blood kom ut. Der møter vi den eksepsjonelt dyktige krigeren John Rambo. Vi snakker mest om første Rambo-film, men går også litt innom de andre. I tillegg snakker vi litt om actionhelter på 1980-tallet i starten.

Episode 150: Scanners

I denne episoden tar vi for oss den canadiske sci-fi grøsseren «Scanners» regissert av David Cronenberg. Om du ikke har sett eller hørt om filmen, så har du garantert sett den legendariske hode-eksplosjons-scenen! Dette er filmen som førte til at body horror-kongen Cronenberg fikk sitt internasjonale gjennombrudd. «Scanners» ble en såpass stor hit at det også kom to oppfølgere.

Det er vel ingen tvil om at «Scanners» er en milepæl i skrekkfilm-historien, men har den tålt tidens tann? Er Michael Ironside fortsatt like kul? Og hvordan står det egentlig til med oppfølgerne? Er de verdt å bruke tiden på?

Alle disse spørsmålene og flere får du svar på i denne episoden!

Med: Jørgen og Kurt

Episode 46: Face/Off

To stykker bytter fjes og det er ikke Kenneth og Pål, i det vi snakker om Face/Off fra 1997. Du får også servert våre topp tre John Woo-filmer laget i Hollywood.