Filmfronts presenterte podcaster

- All the colors of cinema - Filmfrons podcast

- Attack of the Killer Kast - Filmfront presenterer

Nyeste episoder av podcaster

Episode 109: Ilsa

28. januar døde Dyanne Thorne, skuespilleren best kjent som fangevokteren Ilsa i nazisploitation og women in prison-filmene om Ilsa, 83 år gammel.

For å hedre Dyanne har Attack-gutta laget en episode hvor de snakker om alle Ilsa-filmene fra originalen «Ilsa the She Wolf of the SS» til Jess Franco sin «Ilsa – The Wicked Warden».

Det blir plenty tortur, vold, cheese, sex og nakenhet når de snakker om de kjente exploitation-filmene fra 70-tallet. Enjoy!

Episode 4: Jurassic Park

Denne gangen besøker podcasten en fornøyelsespark med dinosaurer i der alt går galt, og det til og med gang på gang... Er det rart det blir god film av slikt? Vi tar for oss alle filmene og gir deg en nostalgisk guide, full av subjelktive meninger om filmene. Du får til og med høre meningen til en langt yngre generasjon enn oss om filmene også. I tillegg snakker vi om noen aktuelle filmer og du får du noen kule og unike Netflix-anbefalinger med på kjøpet.

Episode 108: Street Fighter

For dere er det nok en stor begivenhet når Attack of the Killer Kast gir ut en episode om deres favorittfilmatisering av et slåssespill. For gutta er det tirsdag.

«Street Fighter» er en film basert på videospillet «Street Fighter 2». Den er kjent som en av de største kalkunene noensinne, men er den egentlig så dårlig?

Sett deg godt til rette og hør hva Attack-gutta synes om filmatiseringen av det mest kjente slåssespillet i verden. En film som hadde så mange skjær i sjøen, at det er et under at det ble en film i det hele tatt.

Episode 3: Predator

Det blir testosteronfylt med actionfilmen Preator med Arnold Schwarzenegger fra 1987, som er hovedsegmentet i podcasten. Ellers snakkes det litt om animefilmen Children of the Sea, kultfilmen Shogun Assassin og samt noen andre godbiter i en variert miks av en filmgodtepose.

Episode 107: Feast I-III

Nytt år, ny sesong og nye muligheter! Vi sparker i gang året med en fest av en film, nemlig John Gulagers «Feast» fra 2005. Gjestene i en bar i Nevada må barrikadere seg inne for å unngå å bli drept og voldtatt av blodtørstige og kåte monstre. Dette er cheesy B-moro!

Men vi stopper ikke der! Vi snakker også om oppfølgerne «Feast II: Sloppy Seconds» og «Feast III: Happy Finish.

Episode 2: Hardboiled

Dette er den første skikkelige podcastepisoden til gutta i All the Colors of Cinema. Denne gangen er det John Whoos hardbarkede actionfilm, Hard-Boiled som er hovedsgment i podcasten. Hard-Boiled var en stor inspirasjon for Hollywood-hitten, The Matrix.

Men det snakkes også om andre filmer, blant annnet en voldelig japansk film, litt Hollywood-sci-fi med Arnold, en 90-talls-slasher, en creepy skrekkfilm og en Vietnamkrigsfilm på det jevne. Sett deg ned, spiss ørene og finn frem popcornet. God fornøyelse!

I studio:
Pål og Kenneth

Episode 1: Introduksjon

I denne første episoden blir du kjent med Pål og Kenneth og deres forhold til film, hvordan de møttes og ellers mye mimring fra deres films barndom, ungdom og nåtid. Du får også avslørt Pål og Kenneths topp 10.

I Studio: Pål & Kenneth

Episode 106: Scrooged

Julefreden er over oss, og hva passer vel bedre enn å ta for seg en adopsjon av Charles Dickens klassiske julefortelling «A Christmas Carol»?

Frank Cross (Bill Murray) er en kynisk toppsjef i en TV kanal som kun bryr seg om bunnlinjen og har mistet sin medmenneskelighet og julestemning. Vil et besøk av tre juleånder endre hans syn på julen og hans medmennesker?

Sett deg godt til rette foran peisen med et glass eggelikør og hør hva Attack-gutta synes om denne kult-klassikeren fra 1988.

Episode 105: Ramaskrik 2019

Attak-gutta har tatt turen til Norges største skrekkfilmfestival, Ramaskrik. I fire dager har de sett skrekkfilmer, møtt regissører og skuespillere og minglet med andre horrorfans, alt i idylliske omgivelser blant Oppdals vakre fjell og natur.

I denne episoden får du blant annet høre hva de synes om nyinnspillingen av «De Dødes Tjern», opplevelsen av å se «Fritt Vilt» rundt frysepunktet og ikke minst har de intervjuer med filmskapere og regissører, fra Severin Eskeland til horrorlegenden Brian Yuzna!

Episode 104: Night of the Creeps

Den gode nyheten er at det har kommet en ny episode, den dårlige nyheten er at det er en episode av Attack of the Killer Kast! Om du vil høre Sigrid og Tønna eller Bjartquist og Jan-Thåmas så har du kommet feil.

Har du derimot sansen for underholdning av ybberste kvalitet så har du kommet så riktig som du kan komme (sa brura). I denne deilige episoden snakker vi om Fred Dekkers kultfilm «Night of the Creeps», en herlig hyllest til 50-tallets sci-fi filmer samtidig som den er en gory horrorkomedie som ikke kunne vært mer 80-talls! Dette er moro!

La ørene dine fylles av våre røster og la oss fortelle nettopp DEG hva vi synes om «Night of the Creeps»!

Episode 103: Flaue hull

Vi har det alle sammen. Hull. Hull vi er flaue over. Filmer som tilsynelatende hele verden har sett, bare ikke du. Ja, filmer. Hva trodde du vi mente?!? Fysj, vask munnen din med såpe!

I denne episoden deler Killer Kast-redaksjonen sine flaue hull, filmer vi ikke har men som vi burde ha sett. Jostein Hakestad fra Rad Crew er også med for å snakke om hans flaue hull. Enjoy!

Via Discord: Jostein

Episode 102: Original vs Remake: IT

Attackgutta er tilbake! I sesongens første episode så skal du få svaret på hvilken adapsjon av IT som er best, 1990-versjonen med Tim Curry eller remakene fra henholdsvis 2017 og 2019 med Bill Skarsgård som den dansende klovnen. Fasit får du i denne episoden!

Bli med til Derry, Maine. Ent sted fylt med sjelsugende klovner, provoserende hestehaler, deadlights og pøbler med hockeysveis. Detta blir moro!

Episode 101: Piranha

I 1978 kom en film som ville ri på bølgen av suksess som Steven Spielbergs «Jaws» hadde få år tidligere (pun intended). Her var det cash å tjene, og der det er cash å tjene der dukker gjerne Roger Corman opp. Resultatet ble en herlig cheesy B-film regissert av Joe Dante, som senere skulle regissere «Gremlins».

Suksessen var et faktum, iallfall godt nok for Corman, og en franchise var født. «Piranha» fikk flere oppfølgere og reboots, og i denne episoden snakker vi om alle filmene, fra originalen fra 1978 og dens oppfølger via Showtime-remaken fra 1995 helt til «Piranha 3D» og «Piranha 3DD» fra henholdsvis 2010 og 2012.

Så her er det bare å ta seg et par pina coladas, legge seg tilbake i hengekøya og la oss fylle dine ører med hva vi synes om denne deilige, ostete franchisen! Og forresten, god sommer a!

Episode 100 - Jubileum

Tjodelei! Tenk at den lille podcasten som ble startet av to idioter en vinterdag i 2014 har greid å bli 100 episoder gammel! Denne episoden feirer vi oss selv! Hurra!

I studio: André, Kurt, Jørgen og Chris
Via telefon: Per-Ingvar Tomren

Episode 99: Original vs Remake: The Fly

Bzzzzzzz…. Det buzzer rundt hodene våre for tiden! Sommeren er i anmarsj, og at vi løper våryre rundt i Sarpsborgs gater er ikke eneste sikre tegn på at det går mot varmere tider. Fluene har også meldt sin ankomst.

Apropos fluer, hvilken filmadapsjon er best? Kurt Neumanns klassiker «The Fly» fra 1958 eller body horror-kongen David Cronenbergs deilige 1986-remake? Vet du ikke, sier du? Snakk om flaks! For vi er her for å gi deg fasit!

Episode 98: Original vs Remake: Pet Sematary

Lurer du på om remaken av Pet Sematary er verdt å se? Eller har du kanskje sett den, men ikke klarer å bestemme deg hvilken adapsjon av Stephens Kings roman som er best? Fortvil ikke! Fasiten er her!

Gutta setter gammelt mot nytt, original vs remake, når de en gang for alle skal avgjøre hvilken versjon av Pet Sematary som er best, 1989 eller 2019?

Episode 97: The Stuff

Du kan aldri få nok av Attack of the Killer Kast! Du kan aldri få nok, aldri få nok! I denne episoden hedrer vi Larry Cohen som døde 23.03.2019 ved å snakke om kanskje en av hans mest kjente filmer, nemlig «The Stuff».

«The Stuff» er en spisbart hvit masse, som de grådige selskapene tjener store penger på å selge til folket, selv om de vet at det ikke er bra for deg. For har du først smakt på «The Stuff», så er det vanskelig å få enough.

Episode 96: Scream

På midten av 90-tallet lå skrekkfilm-sjangeren brakk. Hollywood skydde skrekk som pesten, og var vi heldige så fikk vi en og annen direkte-til-video affære om kortvokste irer i verdensrommet.

Men i 1996 kom en film som veltet om på alt. En film som revitaliserte sjangeren og ga den en vitamininnsprøytning den sårt trengte. Vi snakker selvfølgelig om «Scream», filmen som egenhåndig reddet skrekkfilmen fra glemselen og inspirerte utallige kopier gjennom årene. Men som alle vet, det kan bare være én konge.

Episode 95: Showbiz

Dette her er tøffe saker! Gutta snakker om den norske kult-komedien «Showbiz – eller hvordan bli kjendis på en-to-tre» med og av humorduoen Falsk/Mathisen.

Espen Søplekladd flytter fra moren på Lambertseter og søker lykken på Balla Jazzhus hvordan møtes Jazzkongen, faren til Espens store kjærlighet, Ærna Værna. Hun har nemlig blitt offer for synthens djevelskap. Espen bestemmer seg for å redde Ærna Værna fra synthtrollets onde klør, og det er bare en måte å gjøre det på: Å bli artist!

Episode 94: Nemesis

Året er 2027. En krig mellom menneskene og cyborgene er på trappene. Menneskehetens eneste håp er Alex Raine, 86,5 prosent menneske, 13,5 prosent cyborg, 100 prosent badass!

I denne episoden tar gutta for seg sci-fi kultfilmene Nemesis 1-4, og om cyborgene er som de fremstilles her så bør vi ikke være redd for at de skal utslette menneskeheten.

Episode 93: Freaked

Denne gangen står det smal crazy kult-komedie på programmet! Vi tar for oss Alex Winter og Tom Sterns sinnsyke, surrealistiske og hysteriske «Freaked».
Sett deg til rette foran idiotboksen, eller et annet apparat du kan høre på din favorittpodcast på, tapp deg et bad med Zygrot 24 og bli med oss på et eventyr du sent vil glemme!

Episode 92: Re-Animator

Men neida, Killer Kast-banden var ikke død! De er re-animert og klare for et nytt år! I årets første episode snakker de om Re-animator filmene. En trilogi signert legendene Stuart Gordon, Brian Yuzna, med noen koselige effekter av vår venn Screaming Mad George.

Episode 91: Silent Night, Deadly Night Part 2

Garbage day!!! Attack-gutta er i julestemning og dykker dypt ned i julesøppelkassa. Forbi ribberester, lutefisk og knuste drømmer. Det stemmer, denne julen er det kalkun som står på menyen! De snakker selvfølgelig om «Silent Night, Deadly Night Part 2»!  Høres på eget ansvar!

Episode 90: Laserdisc

Vi er i det nostalgiske hjørnet og snakker om noe stort, hardt og… rundt?! Ja, i denne episoden snakker vi om noe som gjør oss varme om herremakiene, nemlig Laserdisc! Vi snakker om hva vi liker så godt med dette gamle formatet, mimrer og vi har besøk av André Fensholt Jølsen som jobbet i Akers Mic på 90-tallet. Han serverer oss mange godbiter fra Laserdiscens storhetstid i Norge.

Episode 89: Spaceballs

I see your schwarz is as big as mine! Det er tid for crazy-komedie igjen og i denne episoden snakker vi om Mel Brooks sin spinnville, intergalaktiske rom-komedie «Spaceballs».

Når vakre prinsesse Vespa blir kidnappet så er det bare en helt man kan regne med, nemlig Lone Starr! Han og hans partner Barf brekksladder med sin Winnebago gjennom fantastiske eventyr, ikke bare for å redde den vakre prinsessen, men også betale ned sin gjeld til Pizza the Hut!

Ta dere en kaffe fra Mr. Coffe, skru på deres Mr. Podcastapparat og hør hva vi synes om dette intergalaktiske eventyret som er «Spaceballs»!