Filmfronts presenterte podcaster

- All the colors of cinema - Filmfrons podcast

- Attack of the Killer Kast - Filmfront presenterer

Nyeste episoder av podcaster

Episode 18: Gladiator

Vi skal vi tilbake til det storslåtte Romerriket og tar et dypdykk inn i filmen Gladiator fra år 2000 med selveste Russel Crowe i hovedrollen. Ellers snakker vi om Psycho 2 fra 1983 og The Retrievers fra 1982.

I studio: Kenneth og Pål

Episode 124: Spookies

Håper du har fondue-settet klart for dette blir ostete saker! I denne episoden snakker vi om Spookies, den mest schizofrene kultfilmen til dags dato.

Dette er filmen som har alt! Alt fra zombier, kjempeedderkopper, varkatter til demoner, mannen med ljåen og fisende møkkmonstre. Tilsett et (eller to?) plott som ikke gir noe mening, dialog som på merkeligvis fremføres dårligere enn den er skrevet (og det er en bragd) så har du Spookies! Håper du klarer å håndtere all osten!

Episode 17: Ghostbustersfilmene

Vi har en spøkelsestung sending der vi snakker om alle Ghostbustersfilmene også den fra 2016. Videre blir det også en liten anmeldelse av Hubie Halloween på Netflix og Kenneth har et filmrelatert dilemma å komme med.

Episode 123: Hospital Dumpster Divers

Er det en ting vi kan lære fra den norske horror-kortfilmen «Hospital Dumpster Divers» så er det at man ikke skal slurve med sortering av medisinsk avfall.

Rasmus har sin første vakt som «medisinsk-avfalls-sorterer» (det er et yrke, right?) på et sykehus. I stedet for å følge hans overordnede råd om sortere så kaster han alt avfall ned i en sjakt som er i ustand og skaper ved et uhell et blodtørstig, grotesk (og også litt søtt) monster.

Her blir det moro, her blir det blod, gørr og deilige praktiske effekter. Hva venter du egentlig på? Snurr i gang podcastmaskinen din nå!

Med: Chris og Jørgen

Episode 16: Ondskapens Hotell og Halloween-filmene

Det er skrekktober som betyr skrekkfilmprioritering for podcasten. Vi har en spekket sending som inkluderer litt om alle Halloween-filmene, samt Ondskapens Hotell og Doctor Sleep. Videre kommer også Kenneth med skrekkfilmtips til deg for Halloween: Sinister (2012), Creep 1 (2014), Creep 2 (2017) og Terrified (2017).

Episode 122: Topp 5 hjemsøkte filmer

Uuuuuuh-uuuuh! Vi er inne i årets beste måned for skrekk! Det begynner å bli mørkt ute og det ligger løv på bakken i alskens farger. En perfekt tid å trekke inn i stua, finne frem popcorn og pledd og kanskje se en skikkelig skummel hjemsøkt film? Men hvilken hjemsøkte film er best? Det er der vi kommer inn! I denne episoden presenterer vi vår topp 5 hjemsøkte filmer, pluss et par ekstra anbefalinger. Sjekk det ut, om du tør!

Episoden er innspilt foran publikum på Tæps i Fredrikstad.

Med: Chris og Kurt

Episode 15: The Thing og En Amerikansk Varulv i London

Det er oktober måned og det betyr skrekkfilm. Vi serverer Varulvkjøtt og andre Thing når vi snakker om En amerikansk varulv i London og The Thing-filmene. Videre blir det andre skrekkgodbiter som en spøkelsesklassikeren The Changeling fra 1980, en annerledes vri på Frankenstein i Blackenstein fra 1973, samt en ond bil i Carpenters Christine fra 1983.

Episode 121: Ringu-trilogien

Etter 1998 så ble aldri umerkede videokassetter eller såkalt white noise på fjernsynsapparatet det samme igjen. Man kunne ikke se en bleik tenåringsjente i kimono med langt, svart hår uten å at det kom en teskje bløtt i silkebokseren. Alt på grunn av en skrekkfilm fra Japan ved navn «Ringu» som skulle omvelte hele horror-sjangeren og gi den en høyst nødvendig vitamininnsprøytning.

I denne episoden snakker vi om de tre første Ringu-filmene, ofte omtalt som Ringu-trilogien. Men vær advart! Etter å ha hørt denne podcasten må du spille den av for en annen innen 7 dager…

Chris har også sett «The Haunting of Bly Manor» og snakker litt om den.

Episode 14: The Rock, Cliffhanger og Point Break

Vi kjører actionfilmbonanza med klassikerne The Rock, Cliffhanger og Point Break i vår lengste episode hittil. I tillegg får du høre om en bil med egen vilje, en kung fu-komedie fra 70-tallet og en humoristisk stonerfilm.

Episode 120: Rymdinvasion i Lappland

Spenn på skia, for i denne episoden tar vi en tur til 1950-tallets Sverige for en herlig cheesy sci-fi film, nemlig «Rymdinvasion i Lappland»!

Når en komet treffer vidda i Lappland, så drar en gruppe med amerikanske og svenske geologer for å undersøke saken nærmere. Det viser seg at det som har landet i Lappland langt fra er noen komet, men nemlig en UFO!

Episode 13: Scarface

Da er det tid for et besøk i de kriminelles verden med en kokaintung sending der vi tar for oss Brian De Palmas Scarface. Det blir også tid for en liten presentasjon av originalen fra 1932 og Kenneth snakker om en karosellhest som er på blodig hevntokt og samt en Netflixanbefaling i sci-fi-segmentet.

Episode 119: Phenomena

Endelig en episode hvor vi tar for oss en Argento-film!

Etter å nesten ha blitt påkjørt etter hun har gått i søvne, oppdager den amerikanske utvekslingsstudenten Jennifer at hun har en telepatisk kontakt med insekter. Sammen med entomologen John McGregor bruker hun disse evnene for å finne en seriemorder som herjer i en liten sveitsisk landsby.

Pek laserpekeren din på podcastapparatet og få husapen din til å skru opp volumet på 11 når vi dissekerer Dario Argentos «Phenomena».

Episode 12: Independence Day, Armageddon og Stargate

Vi tar et dykk til bake i tid til det katastrofesensasjonelle 1990-tallet. Der prater vi om noen av de største blockbusterne fra det tiåret. Kenneth snakker om noe så sjeldent som en norsk film, og Pål drar opp en mindre kjent og kreativ Jackie Chan-film av hatten. Ellers har vi en Netflixanbefaling i slasherens tjeneste.

Episode 118: Final Destination

Vi kickstarter sesong 14(!) med en episode om en av de mest innbringende slasher-franchisene noensinne.

I Final Destination-filmene kjemper ungdommer mot en ustanselig kraft som prøver å ta de av dage, etter at de har unngått enn ulykke de egentlig skulle dødd i.

Det blir fete kills og mye moro når tar for oss alle filmene, fra start til slutt. Dette må du ikke gå glipp av!

Episode 11: Karate Kid

Bli med tilbake til det gyldne 80-tallet når Karate Kid-filmene står på menyen. Vi går gjennom alle filmene pluss litt om TV-serien Cobra Kai. Kenneth har et lite kultfilmhjørne med mann mot kvinne i skauen. Og helt til slutt får vi også en kjapp netflixanbefaling.

Podcastnavn: All the Colors of Cinema

Episode 10: Hjortejegeren og Apokalypse Nå!

Hjortejegeren og Apokalypse Nå! skal til pers i mye snakk om filmene som er hentet fra tiden rundt den voldsomme Vietnamkrigen. Du får også høre om hva Pål og Kenneth ville lage film om om det hadde vært aktuelt og samt Kenneth kommer med en Netflixanbefaling.

Episode 9: Fight Club

Vi er rampete og snakker om fight Club, selv om Tyler Durden sier vi ikke skal gjøre det. Ellers blir det mange andre filmer det snakkes om i en variert meny fra hele verden, med alt fra cheesy italiensk sci-fi-film til tysk krigsfilm med en ung 'Harry Klein'.

Episode 8: Terminator

Om du vil reise med oss i tid så heng på! Det er duket for krig mellom menneske og maskin når Terminator-universet skal til pers. Ellers er rollene litt snudd der Pål snakker b-film og Kenneth har heller en Hong Kong-action klassiker med Jackie Chan i hovedrollen.

Episode 7: Haisommer, Deep Blue Sea og The Meg

Vi skal ut på havet i denne haispesialen som rommer tre haifilmer fra tre generasjoner. Det er snakk om filmer som Haisommer, Deep Blue Sea og The Meg. I tillegg skal Kenneth ta for seg en kultfilm, en nyere skrekkfilm og en nettflixanbefaling. Det blir også tid til et besøk i Dark City, som er en av Påls filmfavoritter.

Episode 117: Sleepaway Camp

Ooooh, I´m a happy camper, I love the summer sun!
Bli med oss på sommerleir når vi i sesongens siste episode snakker om kult-slasheren Sleepaway Camp og dens oppfølgere!

Angela Baker, ei ung, sjenert jente drar på sommerleir med hennes fetter. Men før de får grilla sin første pølse eller spist sin første is, så begynner folk å dø.

Sleepaway Camp filmene har blitt store kult-favoritter, faktisk så store at fans ferdigstilte den kansellerte fjerde filmen og ga den ut selv.

Håper dere er klare for sol, varme, makis, blod og masse, masse cheese!
God sommer!

Episode 6: Frihetens Regn

Vi skal besøke Sawshenk-fengselet i Frihetens regn som er vår hovedrett. Til dessert kan du også kose seg med en spagettiwestern av beste slag, en b-film om en rabiat bavian og samt om en jaget mann som også prøver å finne friheten.

Episode 116: The Fog

Hiv og hoi, landkrabber! I denne ramsalte episoden snakker vi om John Carpenters klassiker «The Fog» fra 1980.

Antonio Bay er i full gang med feiringen av byens 100-års jubileum, men en mystisk glødende tåke omslutter byen. Inne i tåken er det spøkelser som er ute etter hevn.

Kast anker, ta deg en Bud og hør på hva vi synes om «The Fog» mens du hører på bølgene skvulpe, og om det blir litt tåkete: Ikke vær redd, det er bare noen spøkelsespirater som skal ta deg.

Episode 115: Fright Night

Welcome to «Fright Night»!

I 1985 så en liten film ved navn «Fright Night» dagens lys, regissert av nykommeren Tom Holland. En liten sjarmerende film om Charley Brewster som mistenker at hans nye nabo Jerry er en vampyr.

35 år senere har filmen status som en kult-klassiker, har fått både oppfølgere og remake. Men hva er det med «Fright Night» som gjør at den fortsatt er elsket av fans verden over?

Det skal vi finne ut av i denne episoden hvor vi snakker om alle Fright Night-filmene, inkludert oppfølgere og remakes.

Episode 114: Class of 1984 & Class of 1999

We are the future! …And nothing can stop us! Except the future..

Bli med i Attack-guttas dypdykk i Mark L. Lester sine dystopiske filmer om fremtidens skoler, Class of 1984 og Class of 1999. To kult-klassikere fulle av gladvold, cheese og deilig, deilig action! Dette blir gøy!

Episode 113: The Naked Gun Trilogy

From the files of Police Squad kommer de elleville Naked Gun-filmene med Leslie Nielsen i hovedrollen som den klønete politi-inspektøren Frank Drebin.

Vi diskuterer våre favoritt-vitser, vi ler, vi gråter også ler vi litt til før vi gir vår endelig vurdering på Naked Gun-trilogien. Er de fortsatt kongen av crazy-komedier? I denne episoden får du svaret!