- Mer om podcasten All the Colors of Cinema

Alle episodene

Episode 27: Flåklypa Grand Prix, Jalla, Jalla og I kina spiser de hund

Vi kjører en aldri så liten skandinavisk spesial, der vi snakker om Flåklypa Grand Prix, Jalla, Jalla og I kina spiser de hund. Altså tre vidt forskjellige filmer som viser litt av bredden til skandinavisk film og gutta snakker også litt om tiden da skandinavisk film hadde en skikkelig oppsving fra midten av 1990-tallet og langt inn på 2000-tallet.

Episode 26: E.T.

Vi skal besøke lille og snille E.T. fra verdensrommet i Spielbergs film fra 1982, som er vår hovedrett. Men det blir også tid til å ta en svingom med Werner Herzog i hans dokumentar om Klaus Kinski, My Best Fiend fra 1999, og samt Kenneth treker One Good Turn fra 1996 opp av hatten.

Episode 25: Lock, Stock and Two Smoking Barrels og Snatch

Det er en gangstertung sending vi har i dag når vi serverer dere Guy Ritchies mesterverk i Lock, Stock and Two Smoking Barrels fra 1998 og Snatch fra milleniumsåret. Videre snakker Kenneth om den obskure b-filmen Bog fra 1979.

Episode 24: Redd Menig Ryan

I denne episoden skal vi inn i krigens landskap, og snakker om Saving Private Ryan som hovedrett. Det blir også tid til en tur innom Band of Brothers og samt du får topp fem krigsfilmer vi har et forhold til.

Episode 23: Notting Hill og Clueless

Vi gir dere en aldri så liten chick flick-spesial. Der vi snakker om folkeklassikeren Notting Hill og den romantiske high school-komedien Clueless. Det blir også tid til litt om Matrixsøskenens Bound fra 1996 og samt Kenneth snakker om Hatchet 3 fra 2013.

Episode 22: Titanic

Velkommen ombord på Titanic der vi loser dere trygt gjennom den populære filmen om verdens mest kjente forlis. Det blir også tid til litt om Hitchcock-klassikeren Lady Vanishes og Kenneth snakker om kultfilmen 'The Terror Within' fra 1989.

Episode 21: Matrix-filmene

Godt nytt filmår! Vi tar for oss Matrix-filmene, men mest om første film, men snakker om dem slik vi forstår dem og kommer med oppsummering av slutten også. Ellers får vi tid til et passe romantisk dilemma.

Episode 20: Hjemme Alene 1 til 5

Vi tar for oss noe så julete som Hjemme Alene-filmene og snakker om alle fem filmene, men mest om de to første. Ellers får vi tid til to dilemmaer og samt litt info om neste podcastsesong.

Episode 19: Tilbake til Fremtiden

Vi skal vi tilbake til fremtiden og besøker årene 1885, 1955, 1985 og 2015. Dette er superklassikerne som fenget en hel verden. Ellers snakker vi om Funny Games filmene fra 1997 og 2007 og The Sand fra 2014.

I studio: Kenneth og Pål

Episode 18: Gladiator

Vi skal vi tilbake til det storslåtte Romerriket og tar et dypdykk inn i filmen Gladiator fra år 2000 med selveste Russel Crowe i hovedrollen. Ellers snakker vi om Psycho 2 fra 1983 og The Retrievers fra 1982.

I studio: Kenneth og Pål

Episode 17: Ghostbustersfilmene

Vi har en spøkelsestung sending der vi snakker om alle Ghostbustersfilmene også den fra 2016. Videre blir det også en liten anmeldelse av Hubie Halloween på Netflix og Kenneth har et filmrelatert dilemma å komme med.

Episode 16: Ondskapens Hotell og Halloween-filmene

Det er skrekktober som betyr skrekkfilmprioritering for podcasten. Vi har en spekket sending som inkluderer litt om alle Halloween-filmene, samt Ondskapens Hotell og Doctor Sleep. Videre kommer også Kenneth med skrekkfilmtips til deg for Halloween: Sinister (2012), Creep 1 (2014), Creep 2 (2017) og Terrified (2017).

Episode 15: The Thing og En Amerikansk Varulv i London

Det er oktober måned og det betyr skrekkfilm. Vi serverer Varulvkjøtt og andre Thing når vi snakker om En amerikansk varulv i London og The Thing-filmene. Videre blir det andre skrekkgodbiter som en spøkelsesklassikeren The Changeling fra 1980, en annerledes vri på Frankenstein i Blackenstein fra 1973, samt en ond bil i Carpenters Christine fra 1983.

Episode 14: The Rock, Cliffhanger og Point Break

Vi kjører actionfilmbonanza med klassikerne The Rock, Cliffhanger og Point Break i vår lengste episode hittil. I tillegg får du høre om en bil med egen vilje, en kung fu-komedie fra 70-tallet og en humoristisk stonerfilm.

Episode 13: Scarface

Da er det tid for et besøk i de kriminelles verden med en kokaintung sending der vi tar for oss Brian De Palmas Scarface. Det blir også tid for en liten presentasjon av originalen fra 1932 og Kenneth snakker om en karosellhest som er på blodig hevntokt og samt en Netflixanbefaling i sci-fi-segmentet.

Episode 12: Independence Day, Armageddon og Stargate

Vi tar et dykk til bake i tid til det katastrofesensasjonelle 1990-tallet. Der prater vi om noen av de største blockbusterne fra det tiåret. Kenneth snakker om noe så sjeldent som en norsk film, og Pål drar opp en mindre kjent og kreativ Jackie Chan-film av hatten. Ellers har vi en Netflixanbefaling i slasherens tjeneste.

Episode 11: Karate Kid

Bli med tilbake til det gyldne 80-tallet når Karate Kid-filmene står på menyen. Vi går gjennom alle filmene pluss litt om TV-serien Cobra Kai. Kenneth har et lite kultfilmhjørne med mann mot kvinne i skauen. Og helt til slutt får vi også en kjapp netflixanbefaling.

Lytt til podcasten:

Episode 10: Hjortejegeren og Apokalypse Nå!

Hjortejegeren og Apokalypse Nå! skal til pers i mye snakk om filmene som er hentet fra tiden rundt den voldsomme Vietnamkrigen. Du får også høre om hva Pål og Kenneth ville lage film om om det hadde vært aktuelt og samt Kenneth kommer med en Netflixanbefaling.

Episode 9: Fight Club

Vi er rampete og snakker om fight Club, selv om Tyler Durden sier vi ikke skal gjøre det. Ellers blir det mange andre filmer det snakkes om i en variert meny fra hele verden, med alt fra cheesy italiensk sci-fi-film til tysk krigsfilm med en ung 'Harry Klein'.

Episode 8: Terminator

Om du vil reise med oss i tid så heng på! Det er duket for krig mellom menneske og maskin når Terminator-universet skal til pers. Ellers er rollene litt snudd der Pål snakker b-film og Kenneth har heller en Hong Kong-action klassiker med Jackie Chan i hovedrollen.

Episode 7: Haisommer, Deep Blue Sea og The Meg

Vi skal ut på havet i denne haispesialen som rommer tre haifilmer fra tre generasjoner. Det er snakk om filmer som Haisommer, Deep Blue Sea og The Meg. I tillegg skal Kenneth ta for seg en kultfilm, en nyere skrekkfilm og en nettflixanbefaling. Det blir også tid til et besøk i Dark City, som er en av Påls filmfavoritter.

Episode 6: Frihetens Regn

Vi skal besøke Sawshenk-fengselet i Frihetens regn som er vår hovedrett. Til dessert kan du også kose seg med en spagettiwestern av beste slag, en b-film om en rabiat bavian og samt om en jaget mann som også prøver å finne friheten.

Episode 5: Indiana Jones

Her får du bli med ut på eventyrferd med arkiologen Indiana Jonas. Vi tar for oss alle filmene i serien og gir deg en nostalgisk guide, full av våre meninger krydret med noe fakta. Som vanlig får du også litt filmer sett siden sist og en Netflixanbefaling i en Spielbergtung episode. (På forhånd beklager noe teknisk lydproblemer med noen trailerklipp).

Episode 4: Jurassic Park

Denne gangen besøker podcasten en fornøyelsespark med dinosaurer i der alt går galt, og det til og med gang på gang... Er det rart det blir god film av slikt? Vi tar for oss alle filmene og gir deg en nostalgisk guide, full av subjelktive meninger om filmene. Du får til og med høre meningen til en langt yngre generasjon enn oss om filmene også. I tillegg snakker vi om noen aktuelle filmer og du får du noen kule og unike Netflix-anbefalinger med på kjøpet.

Episode 3: Predator

Det blir testosteronfylt med actionfilmen Preator med Arnold Schwarzenegger fra 1987, som er hovedsegmentet i podcasten. Ellers snakkes det litt om animefilmen Children of the Sea, kultfilmen Shogun Assassin og samt noen andre godbiter i en variert miks av en filmgodtepose.

Episode 2: Hardboiled

Dette er den første skikkelige podcastepisoden til gutta i All the Colors of Cinema. Denne gangen er det John Whoos hardbarkede actionfilm, Hard-Boiled som er hovedsgment i podcasten. Hard-Boiled var en stor inspirasjon for Hollywood-hitten, The Matrix.

Men det snakkes også om andre filmer, blant annnet en voldelig japansk film, litt Hollywood-sci-fi med Arnold, en 90-talls-slasher, en creepy skrekkfilm og en Vietnamkrigsfilm på det jevne. Sett deg ned, spiss ørene og finn frem popcornet. God fornøyelse!

I studio:
Pål og Kenneth

Episode 1: Introduksjon

I denne første episoden blir du kjent med Pål og Kenneth og deres forhold til film, hvordan de møttes og ellers mye mimring fra deres films barndom, ungdom og nåtid. Du får også avslørt Pål og Kenneths topp 10.

I Studio: Pål & Kenneth