- Mer om podcasten FilmfrontPodden

Alle episodene

Episode 58: Gremlins

Det er jul og hva er vel da mer passende med en alternativ julefilm. Du blir tatt med på en liten skapnings reise fra Chinatown til en amerikansk småby der alle regler blir brutt. Vi snakker om Gremlins-filmene.

Episode 57: Rush Hour

Du skal bli med ut på oppdrag med Hong Kongs beste politimann og samt den mest rappkjefta politimannen Los Angeles. Vi snakker om Rush Hour-filmene og du får også vår topp 10 Jackie Chan-filmer.

Episode 56: RoboCop

Vi skal til et samfunn der alt er gjennomsyret av kriminalitet. Der er RooCop den eneste kuren. Vi sakker om alle RoboCop-filmene og gir deg også vår topp 3 Hollywood Paul Verhoeven-filmer.

Episode 55: Skrik

En morder går løs på en skole og dreper folk en etter en. Vi snakker om Skrikfilmene som er en franchise som er 'still going strong'. Du får også med våre topp ti skrekkfilmfavoritter fra filmhistorien.

Episode 54: A Nightmare on Elm Street

Vi skal inn i marerittets rike der Freddy Kruger regjerer. Det vil si at vi tar for oss alle Nightmare on Elm Street-filmene, men snakker mest om den første.

Episode 53: From Dusk Till Dawn

Etter at noen skumle kriminelle sjeler kidnapper en familie, bærer det over grensen til Mexico. Der møter et mareritt de sent vil glemme. Vi snakker om filmen From Dusk Till Dawn fra 1996, og samt litt oppfølgerne og om TV-serien.

Episode 52: Beverly Hills Cop

Vi skal tilbake til det Herrens år 1984. Det er året da Eddie Murphy blir et navn på alles lepper. Da har du gjerne gjettet at vi skal snakke om klassikeren Beverly Hills Cop. Det er en film med en del bra action og mye minneverdig komikk.

Episode 51: Kill Bill - Volume 2

Høstsesongen starter med andre volum av Tarantinos Kill Bill.

Episode 50: Kill Bill - Volume 1

Vi skal til Østens kung-fu og samuraisverd i det Bill skal drepes. Det betyr at vi snakker om Tarantinos Kill Bill - Volume 1.

Episode 49: Alle Elsker Mary

Vi snakker om en undervurdert og glemt komedie fra slutten av 1990-tallet med flere snakkisscener for sin tid. Det er selvsagt Alle elsker Mary vi tar for oss denne gangen.

Lytt til podcasten:

Flere episoder: Link til flere episoder (Episode 48 til 38)

Filmfront.no © Filmfront AS 2023 Les mer om filmfront