- Mer om podcasten All the Colors of Cinema

Alle episodene

Episode 10: Hjortejegeren og Apokalypse Nå!

Hjortejegeren og Apokalypse Nå! skal til pers i mye snakk om filmene som er hentet fra tiden rundt den voldsomme Vietnamkrigen. Du får også høre om hva Pål og Kenneth ville lage film om om det hadde vært aktuelt og samt Kenneth kommer med en Netflixanbefaling.

Episode 9: Fight Club

Vi er rampete og snakker om fight Club, selv om Tyler Durden sier vi ikke skal gjøre det. Ellers blir det mange andre filmer det snakkes om i en variert meny fra hele verden, med alt fra cheesy italiensk sci-fi-film til tysk krigsfilm med en ung 'Harry Klein'.

Episode 8: Terminator

Om du vil reise med oss i tid så heng på! Det er duket for krig mellom menneske og maskin når Terminator-universet skal til pers. Ellers er rollene litt snudd der Pål snakker b-film og Kenneth har heller en Hong Kong-action klassiker med Jackie Chan i hovedrollen.

Episode 7: Haisommer, Deep Blue Sea og The Meg

Vi skal ut på havet i denne haispesialen som rommer tre haifilmer fra tre generasjoner. Det er snakk om filmer som Haisommer, Deep Blue Sea og The Meg. I tillegg skal Kenneth ta for seg en kultfilm, en nyere skrekkfilm og en nettflixanbefaling. Det blir også tid til et besøk i Dark City, som er en av Påls filmfavoritter.

Episode 6: Frihetens Regn

Vi skal besøke Sawshenk-fengselet i Frihetens regn som er vår hovedrett. Til dessert kan du også kose seg med en spagettiwestern av beste slag, en b-film om en rabiat bavian og samt om en jaget mann som også prøver å finne friheten.

Episode 5: Indiana Jones

Her får du bli med ut på eventyrferd med arkiologen Indiana Jonas. Vi tar for oss alle filmene i serien og gir deg en nostalgisk guide, full av våre meninger krydret med noe fakta. Som vanlig får du også litt filmer sett siden sist og en Netflixanbefaling i en Spielbergtung episode. (På forhånd beklager noe teknisk lydproblemer med noen trailerklipp).

Episode 4: Jurassic Park

Denne gangen besøker podcasten en fornøyelsespark med dinosaurer i der alt går galt, og det til og med gang på gang... Er det rart det blir god film av slikt? Vi tar for oss alle filmene og gir deg en nostalgisk guide, full av subjelktive meninger om filmene. Du får til og med høre meningen til en langt yngre generasjon enn oss om filmene også. I tillegg snakker vi om noen aktuelle filmer og du får du noen kule og unike Netflix-anbefalinger med på kjøpet.

Episode 3: Predator

Det blir testosteronfylt med actionfilmen Preator med Arnold Schwarzenegger fra 1987, som er hovedsegmentet i podcasten. Ellers snakkes det litt om animefilmen Children of the Sea, kultfilmen Shogun Assassin og samt noen andre godbiter i en variert miks av en filmgodtepose.

Episode 2: Hardboiled

Dette er den første skikkelige podcastepisoden til gutta i All the Colors of Cinema. Denne gangen er det John Whoos hardbarkede actionfilm, Hard-Boiled som er hovedsgment i podcasten. Hard-Boiled var en stor inspirasjon for Hollywood-hitten, The Matrix.

Men det snakkes også om andre filmer, blant annnet en voldelig japansk film, litt Hollywood-sci-fi med Arnold, en 90-talls-slasher, en creepy skrekkfilm og en Vietnamkrigsfilm på det jevne. Sett deg ned, spiss ørene og finn frem popcornet. God fornøyelse!

I studio:
Pål og Kenneth

Episode 1: Introduksjon

I denne første episoden blir du kjent med Pål og Kenneth og deres forhold til film, hvordan de møttes og ellers mye mimring fra deres films barndom, ungdom og nåtid. Du får også avslørt Pål og Kenneths topp 10.

I Studio: Pål & Kenneth