Army of Darkness, film fra 1993, Regi: Sam Raimi

Komedie, Grøsser | Amerikansk | Spilletid: 81 minutter | Aldersgrense: 15 år
Handling: Den gamle Necronomicon, eller De dødes bok, slipper løs usigelig ondskap på menneskeheten. Den kjekke hagleviftende og motorsagsvingende stormagasinekspeditøren, ASh, må kjempe mot de vemmelige ”Deadites”. Demoniske krefter sender ham – og hans Oldsmobile 73-modell – gjennom tiden, til England i den mørkeste middelalderen. Der får han gjøre kur til en skjønnhet (Embeth D... Les hele

Karakter

(4,7 av 6 | 7,8 av 10 | 29 stemmer)

1339 plass av 9959 på filmlisten (86,56%). Gå til listen

The Army of Darkness [Engelsk], Evil Dead 3 [Engelsk]

Nøkkelord

Kult |Oppfølger |Zombie |

Relaterte filmer | Evil Dead

Ash vs Evil Dead [2015] | Evil Dead [2013] | Evil Dead 2 [1987] | The Evil Dead [1982] | Within the Woods [1978] |

Regi

Filmcrew & annet

12.12.2011 sier Pål Frostad: Så bra du også likte disse filmene. De er jo ganske godt laget i forhold til budsjettet. Fett å ha dem på Blu-Ray ja, selv har jeg dem bare på DVD, som jeg sikkert må rette på til neste gang jeg ser dem.
12.12.2011 sier Grotlo94: Nå har eg sett dinna trilogien! Og eg angrer virkelig ikkje at eg brukte over 400 kroner på å se dei på blu-ray! Beste skrekkfilmane og kanskje ein av dei beste filmane eg har sett! :D
30.11.2010 sier Snippxx: Nice! Denne må jeg få med meg engang.

(4,7 av 6 / 7,8 av 10 - 29 stemmer)

Sist oppdatert: 2018-01-17

| |

Land

Språk

Produksjonsselskap

Universal Studios / Universal Pictures, De Laurentiis Entertainment Group (DEG), Renaissance Pictures