Fredag Den 13 Del 6 (Friday the 13th Part 6 - Jason Lives), film fra 1986, Regi: Tom McLoughlin

Grøsser | Amerikansk | Spilletid: 86 minutter | Aldersgrense: 18 år
Handling: Amerikansk grøsser fra 1986. Som barn drepte Tommy Jarvis massemorderen Jason Vorhees, som terroriserte innbyggerne i Crystal Lake. Flere år senere frykter Tommy at Jason kanskje ikke er død likevel. Tommy og en kamerat drar derfor til kirkegården for å grave opp graven til Jason. Uheldigvis finner de ikke et råtnende lik, men en opplagt Jason som er klar for nok en blod... Les hele

Karakter

(3,7 av 6 | 6,2 av 10 | 24 stemmer)

5500 plass av 10016 på filmlisten (45,09%). Gå til listen

Omtaler / Anmeldelser

Nøkkelord

Drap |Mord |Seriemorder |Slasher |

Relaterte filmer | Friday the 13

Friday the 13th [2009] | Freddy Vs Jason (Freddy Vs. Jason) [2003] | Jason X [2001] | Fredag den 13. - Marerittet fortsetter (Jason Goes to Hell - The Final Friday) [1993] | Fredag Den 13 Del 8 (Friday the 13th Part 8 - Jason Takes Manhattan) [1989] | Fredag Den 13 Del 7 (Friday the 13th Part 7 - The New Blood) [1988] | Fredag Den 13 Del 5 - En Ny Begynnelse (Friday the 13th - A New Beginning) [1985] | Fredag Den 13 Del 4 (Friday the 13th - The Final Chapter) [1984] | Fredag Den 13 Del 3 (Friday the 13th Part 3 - 3D) [1982] | Fredag Den 13 Del 2 (Friday the 13th Part 2) [1981] | Fredag Den 13 (Friday the 13th) [1980] |

Regi

Filmcrew & annet

27.09.2011 sier Pål Frostad: Min favoritt er den første filmen, men der er jo ikke Hockey Maske-Jason med. Av de filmene med Jason med maske så tror jeg nok denne eller Jason X er blant mine favoritter. Noen filmer er jo litt artig å se selv om de ikke er så bra, og da er denne helt grei så måte :)
27.09.2011 sier MegBasta: Får ikke noen toppkarakter hos meg heller, men er min favoritt i fredag den 13. serien.

(3,7 av 6 / 6,2 av 10 - 24 stemmer)

Sist oppdatert: 2021-04-22

| |

Land

Språk

Produksjonsselskap

Paramount Pictures, Terror Inc.