Eastern Promises, film fra 2007, Regi: David Cronenberg

Drama, Kriminal | Engelsk (Britisk) | Spilletid: 100 minutter

Nøkkelord

Mafia |Undercover |

Handling: Naomi Watts spiller mot Viggo Mortensen i Eastern Promises; en film av David Cronenberg. Mortensen spiller den karismatiske russeren Nikolai, medlem og viktig brikke i en av Londons mest fryktede mafia-familier. [ Hentet fra en Filmfrontanmeldelse ]

Karakter

(4,7 av 6 | 7,8 av 10 | 39 stemmer)

1480 plass av 10221 på filmlisten (85,53%). Gå til listen

• Andre filmdatabaser:
  • Tips om manglende kritikk:

Anmeldelselink Karakter Skala
    | |

Se om film er på streaming:

Powered by JustWatch

Omtaler / Anmeldelser

Premieredatoer i Norge

19-10-2007 Kinopremiere

Priser

1 Oscar-nominasjoner Vis priser
  • 2008 Oscar Beste mannlige hovedrolle (nominert)

Regi

Filmcrew & annet

14.11.2007 sier kjetil: Denne filmen var kul - verdt å få med seg! Viggo gjør en veldig overbevisende rolle - og om du ikke føler deg overbevist ville jeg ikke sagt det til Nikolai i alle fall...
14.11.2007 sier Stormen: Hmm.. Kanskje du har rett, Drix? Jeg syntes fortsatt at Eastern Promises er den beste filmen jeg har sett i år, men det kan være fordi jeg hadde så lave forventninger til en Viggo Mortensen-film. Jeg har sett hønse-filmen "Hidalgo"; etter det kan det bare gå én vei for godeste Viggo... :-)

14.11.2007 sier Drix: Er ikke like begesitret som de fleste over denne. Det er en flott film, men ingen sekser i min bok.

Den første halvtimen trekker veldig ned.. jeg tror ikke helt på karakterene, og trekkes ikke med i filmen fra starten og det er et dårlig tegn, spesielt når man ser en film på kino.
Så tar den seg opp, og jeg glemmer helt min tidligere irritasjon, så alt i alt sitter jeg igjen med en fin filmopplevelse, men ikke den beste jeg har hatt på lenge, og det skal man kreve av en sekser.
09.11.2007 sier Ole: Helt enig, Stormen. Dette er en fantastisk film.

Mortensen gjør en fremragende innsats og Cassell gjør sin beste engelskspråklige rolle, og begge har tydeligvis gjort inngående forarbeid med studier av hvordan en russisk vor snakker og oppfører seg.

Av enkeltscener er det spesielt badehusscenen som utmerker seg. En eksplosjon av avsindig raseri og brutalitet. Men gjennom hele filmen virker alt veldig autentisk, og den verdenen som skildres er like brutal som man forestiller seg.

De store prisutdelingene er like rundt hjørnet og jeg blir overrasket hvis ikke denne filmen blir anerkjent som en av årets beste.
29.10.2007 sier kjetil: Har hørt mye bra om denne! Gleder meg til å se den...
(4,7 av 6 / 7,8 av 10 - 39 stemmer)

Sist oppdatert: 2021-04-25

Storbritannia, USA, Canada

Språk

Engelsk, Russisk

Produksjonsselskap

Focus Features, Serendipity Point Films, Scion Films Limited, BBC Films, Kudos Film and Television