Saw IV, film fra 2007, Regi: Darren Lynn Bousman

Kriminal, Grøsser, Thriller | Amerikansk | Spilletid: 108 minutter
Handling: Jigsaw er død, men det stopper han ikke i å fortsette sine barbariske spill hvor døden ofte er den letteste utveien. Da SWAT-kommandøren Rigg plutselig blir bortført og nådeløst kastet inn i en rekke dødelige feller, blir det klart at Jigsaw trekker i trådene selv fra den andre siden av graven. Samtidig dukker det opp en rekke spor som sammen skaper det totale overblikk ... Les hele

Karakter

(2,9 av 6 | 4,8 av 10 | 43 stemmer)

8379 plass av 10058 på filmlisten (16,69%). Gå til listen

02-11-2007 Kinopremiere

Nøkkelord

Drap |Mord |Oppfølger |Psykologisk thriller |Seriemorder |Splatter |

Relaterte filmer | Saw

Spiral: From the Legacy of Saw [2021] | Jigsaw [2017] | Saw 7 - 3D (SAW 3D: The Final Chapter) [2010] | Saw 6 (Saw VI) [2009] | Saw 5 (Saw V) [2008] | Saw 3 [2006] | Saw 2 [2005] | Saw [2004] |

Trailere | Filmklipp | Korte filmer

Trailer - 07.02.2008

Regi

Filmcrew & annet

18.09.2011 sier Pål Frostad: Jeg stoppet på film nummer to siden den ikke klarte å leve opp til den første filmen. Men så hater jeg jo også slik torturporno som disse filmene har rotet seg opp i.
18.09.2011 sier Grotlo94: Såg den nettopp, var bare "meh". Teit konklusjon, ikkje noko sjokkerande. Var jo bare at nesten alle døde... Gidder sikkert ikkje å se resten av serien.
01.09.2008 sier Aylar Von Kuklinski: For noen minutter siden så jeg hele filmen, kjøpte den på dvd. Har ikke sett noen av filmene enda, og jeg ble frelst! ELSKER SAW IV! Håper på å finne noen av de andre filmene på dvd i Oppdal også ;)
15.11.2007 sier cuegirl: Stormen:

Saw II-manuset var faktisk skrevet før Saw I ble laget, og het "The Desperate". ;-P
03.11.2007 sier phreakd: Akkurat sett den nå, gikk til mine forventninger!
Rå,brutal & grotesk!=)
02.11.2007 sier phreakd: Gleder meg som en unge til å se den ikveld.
Du får viss se bakgrunnen/historien til Jigsaw, hvorfor han ble som han ble..! Og mye makabert!
Er fan av alle de 3 andre filmene så. Hadde de stoppet med slutteni 1'en hadde det kanskje vært bra nok det også, for den er så utrolig bra slutt! Åpen og mystisk.. men så ville vell folk se hva som skjedde next..!
Gleder meg!! =)
01.11.2007 sier karma: Den første var bra... så har det bare gått nedover.
Ideen var god først. Så har de bare lesset på med effekter for skjule alle manglene av god story desverre
30.10.2007 sier Nailer: Det er ett eller annet med saw filmene. De er sikkert de filmene som har gitt meg de mest negative følelsene noen sinne. Har bare sett 1 og 2, de er syke, men nysjerrigheten får deg til å se mer.
29.10.2007 sier Stormen: Argh, har ikke noen tatt livet av denne film-serien enda? Hvor lenge går det ann å tyne en strikk, før den ryker? I Saw sitt tilfelle, tydeligvis i hvert fall over 4 filmer - som alle må være laget på samme manus?!?

(2,9 av 6 / 4,8 av 10 - 43 stemmer)

Sist oppdatert: 2021-02-15
  • Saw 4