Beowulf, film fra 2007, Regi: Robert Zemeckis

Animasjon, Eventyr, Drama, Fantasi | Amerikansk | Spilletid: 115 minutter
Handling: I en legendarisk tidsalder preget av helter går den mektige krigeren Beowulf til kamp mot demonen Grendel. Han pådrar seg dermed den mørke vreden til uhyrets nådeløst forførende mor. Den storslagne kampen skaper den tidløse legenden om Beowulf.

Karakter

(3,7 av 6 | 6,2 av 10 | 43 stemmer)

4953 plass av 9352 på filmlisten (47,04%). Gå til listen

23-11-2007 Kinopremiere

Omtaler / Anmeldelser

Regi

Filmcrew & annet

18.12.2007 sier cuegirl: Blir spennende å se når "Monsters vs. Aliens" kommer på kino i 3D neste år! For å ikke snakke om at Dreamworks har intensjoner om å gå fullstendig over til 3D-formatet.. Jeg håper de klarer å forbedre kvaliteten på filmene i løpet av den tid. Hvis ikke er det klart at hvertfall jeg mister lysten for Dreamworks animasjonsfilmer, som jeg vanligvis er veldig glad i. Mangler ved 3D-animasjonen gjør at jeg ikke klarer å fullstendig lene meg tilbake, og nyte filmen. Jeg får heller halvveis vondt i øynene av å fokusere så mye, og legger mer merke til dårlig animasjon, når det blir mer av det enn av god og underholdende 3d-animasjon.

Noe jeg ellers fant litt irriterende sett bort fra teksturen i flere scener, var at skjermen var relativt liten og at 3D-opplevelsen stoppet innenfor fire små rammekanter. Det snødde ikke rundt deg, det snødde kun foran deg innenfor den lille filmrammen du så på. Sånn i forhold til Imax hvor hele salen var rundt deg og gav deg en fullstendig 3D-følelse, av at du var midt i det. (Lurer på hvordan det hadde vært å se Beowulf på den største salen til Colosseum.. Dét MÅ jo ha vært noe! Eller kanskje ikke, siden salen er så stor...)

Min favorittstund var forøvrig faktisk helt i begynnelsen av filmen, hvor vannet rant på logoen, og alle i salen satt i stor "AWE". Gåsehudfaktor!

Synes ellers at filmen kunne enten lagd eller dratt mer nytte av 3D-en når de først har satt i gang. Var liksom et par piler som kom flyvende, litt trepinner som du følte du skulle kræsje i, et par steiner som fløy mot en, og et stort spyd som pekte mot deg. Jeg følte at en 113 min lang film skulle gitt litt mer. Men forventer helt klart at ting blir langt bedre neste gang. Hvis ikke.. Hmm...

(3,7 av 6 / 6,2 av 10 - 43 stemmer)

Sist oppdatert: 2016-04-29

| |

Land

Språk

Produksjonsselskap

Warner Bros. Pictures, Paramount Pictures, ImageMovers, Shangri-La Entertainment