Come and See (Иди и смотри), film fra 1985, Regi: Elem Klimov

Drama, Krig | Russisk | Spilletid: 146 minutter | Aldersgrense: 18 år

Andre titler

Gå og se [Dansk], Idi i smotri [Russisk], Go and See [Engelsk], Gå og se! [Norsk]

Nøkkelord

2 verdenskrig |Krig |Overlevelse |

Handling:

Året er 1985 og den kalde krigen er fremdeles aktuell. Sovjetisk film er noe man bortimot aldri ser, og knapt hører et eneste ord om. I 1985 hadde vi kun NRK på tv, og videovoldsdebatten raste i media. Sosionomen Kåre Pettersen står frem i den ene avisartikkelen etter den andre og fordømmer disse «voldsfilmene» som nor... Les hele

Karakter

Filmfrontrating: (5,5 av 6 | 9,2 av 10 | 28 stemmer)
Kritikere: (5,6 av 6 | 9,4 av 10 | )
Brukere: (5,4 av 6 | 9 av 10 | )
Filmdatabaser: (4,9 av 6 | 8,2 av 10 | )

27 plass av 10426 på filmlisten (99,75%). Gå til listen

• IMDB (8,2)
  • Tips om manglende kritikk:

Anmeldelselink Karakter Skala
    | |

Se om film er på streaming:

Powered by JustWatch

Omtaler / Anmeldelser

Regi

Filmcrew & annet

25.09.2014 sier Tore Andre Øyås: Høres spennende ut ja! Finnes den lett tilgjengelig?
25.09.2014 sier Mrlee70: Artig at du likte anmeldelsen min Tore Andre Øyås. Kan forsikre om at filmen både er en prøvelse, men samtidig et imponerende skue. Man kan undres på hvordan regissøren i det hele tatt har klart å få filmet dette her og fått den realismen og "galskapen" inn i dette krigens helvete, som han faktisk har klart. Skjønner godt at COME AND SEE ble hans siste film, for hvordan skal man klare å toppe dette? :)
Lars-Erik Lie.
25.09.2014 sier Tore Andre Øyås: Ikke mange filmer jeg kvier meg for å se, men kjenner denne kan bli en prøvelse. Har hørt en del om denne filmen, og etter denne fyldige anmeldelsen føler jeg den bare må sees! :)
24.09.2014 sier Petromax: En virkelig suveren film. Dette er en av de jævligste, men også en av de beste krigsfilmene jeg har sett. En real reise inn i helvete... Slik en krigsfilm skal være.
(5,5 av 6 / 9,2 av 10 - 28 stemmer)

Sist oppdatert: 2021-04-24
  • Come and See