De fortapte barns by (La Cité des enfants perdus), film fra 1995, Regi: Marc Caro, Jean-Pierre Jeunet

Sci-Fi, Eventyr, Fantasi | Spansk | Spilletid: 112 minutter | Aldersgrense: 15 år
Handling: Krank er en genial oppfinnelse, mer intelligent enn noen annet menneske. Det eneste problem er at han mangler evnen til å dømme. For å gjøre noe med dette kidnapper han et barn for å stjele dets drømmer. Kranks ondskap gjør imidlertid at barna har bare vonde drømmer. Det eneste unntaket er tre år gamle Denree. Han tenker bare på mat og dessuten har han en storebror, musk... Les hele

Karakter

(4,8 av 6 | 7,9 av 10 | 28 stemmer)

1145 plass av 9352 på filmlisten (87,77%). Gå til listen

• Seattle Times
  • Austin Chronicle
  • Antagony & Ecstasy
  • Andre filmdatabaser:
  • Rotten Tomatoes - publikum (9)
  • Filmweb.no (8,2)
  • Rotten Tomatoes (8)
  • Tips om manglende kritikk:

Anmeldelselink Karkater Skala
    | |

Andre titler

Ciutat dels nens perduts, La [Katalansk], The City Of Lost Children [Engelsk], La Ciudad de los niños perdidos [Spansk], Die Stadt der verlorenen Kinder [Tysk]

Premieredatoer i Norge

18-10-1996 Kinopremiere

Nøkkelord

Drøm |

Omtaler / Anmeldelser

Regi

Filmcrew & annet

26.04.2010 sier Karoline: Ikke noe problem, dreamrocker, fint at du liker ærligheten min og takk til begge for kommentarer.
26.04.2010 sier Pål Frostad: Du fikk også meg til å fatte interesse for denne filmen. Du minner meg også på at jeg må få sett om igjen Amelie som jeg så da jeg var veldig trett og da ikke fikk med meg filmen godt nok.
26.04.2010 sier dreamrocker: Takk Karoline for en veldig ærlig omtale. Få jeg vet om som ville skrevet at de ikke fattet helt filmen, takk igjen for din fantastiske ærlighet. Det gjør at jeg setter filmen opp på må ha listen min. Håper den er tilgjengelig på DVD eller Blu-ray.
Siden jeg har det noe motsatte inntrykket, at fransk film ofte er litt unødvendig tunge og lite friske i uttrykket, bortsett fra sånne som Den fabelaktige Amelie og A Good Year da. Så må jeg si Fransk film er ikke veldig høyt på lista nei, men tar sjansen og håper!!!! Fant og å ville se The Neverending Story om igjen. Den så jeg vel da den kom i 1984 så det er lenge siden. På tide og gjenoppfriske.
Gøy blir det forhåpentlig. Takk

(4,8 av 6 / 7,9 av 10 - 28 stemmer)

Sist oppdatert: 2016-12-24
  • Seattle Times
  • Austin Chronicle
  • Antagony & Ecstasy
  • Andre filmdatabaser:
  • Rotten Tomatoes - publikum (9)
  • Filmweb.no (8,2)

Språk

Fransk

Produksjonsselskap

France 3 Cinema, Lumiere Productions, Canal+, Le Studio

«Tingeling og Legenden om Drømmebeistet»