The Evil Dead, film fra 1982, Regi: Sam Raimi

Action, Grøsser | Amerikansk | Spilletid: 85 minutter | Aldersgrense: 18 år

Andre titler

Into the Woods [Engelsk], Sam Raimi's The Evil Dead [Engelsk], Book of the Dead [Engelsk]

Nøkkelord

Splatter |

Handling:

Fem venner drar på hyttetur sammen. Da de kommer fram til hytten er alt bare fryd og gammen. I kjelleren i hytten finnes en bok og et lydbånd som de hører på. Etter dette blir aldri hytteturen den samme. Det viser seg at det er et ord fra ‘De dødes bok’ de har spilt av, som vekker til live ondskapen. Plutselig er de dø... Les hele

Karakter

Filmfrontrating: (4,7 av 6 | 7,8 av 10 | 37 stemmer)
Kritikere: (4,9 av 6 | 8,2 av 10 | )
Brukere: (4,5 av 6 | 7,5 av 10 | )
Filmdatabaser: (5 av 6 | 8,3 av 10 | )

1482 plass av 10425 på filmlisten (85,79%). Gå til listen

• Andre filmdatabaser:
  • Tips om manglende kritikk:

Anmeldelselink Karakter Skala
    | |

Se om film er på streaming:

Powered by JustWatch

Omtaler / Anmeldelser

Relaterte filmer | Evil Dead

Ash vs Evil Dead [2015] | Evil Dead [2013] | Army of Darkness [1993] | Evil Dead 2 [1987] | Within the Woods [1978] |

Regi

Filmcrew & annet

06.11.2011 sier ffuser: Så bra du likte den. Jeg likte godt denne første filmen og toeren er nesten enda bedre og treeren er jo ganske episk den også på sin måte, men er litt mer komedie der.
06.11.2011 sier Grotlo94: Awesome film! :D Gleder meg noko sjukt til dei 2 andre filmane kommer i posten! ^^
17.10.2011 sier Grotlo94: Har ikkje sett den, men det er ein av filmene eg har mest lyst å se av alle! Fått skikkelig god interesse for skrekkfilmer i det siste og har bare hørt gode ting om denne! Har ikkje funnet den på den lokale filmleiebutikken, så får enten finne den i Bergen eller bestille fra nettet. Har så inderlig lyst å se den!
24.11.2010 sier Tore Andre Øyås: Denne har jeg lysst å se igjen snart! Begynner å bli en del år siden sist...husker godt jeg ble bergtatt av den første gang... :-)
(4,7 av 6 / 7,8 av 10 - 37 stemmer)

Sist oppdatert: 2021-04-28
  • The Evil Dead