Hellraiser, film fra 1987, Regi: Clive Barker

Andre titler

Clive Barker's Hellraiser [Engelsk]

Nøkkelord

Bodyhorror |Demoner |

Handling: Ashley blir i Hellraiser presentert for Cenobittene - smertedemonene - gjennom en pusleboks som lengter etter å bli åpnet. Den hjelper sine ofre å åpne den, men trenger uskyldige ofre for å fremkalle demonene... [ Hentet fra en Filmfrontanmeldelse ]

Karakter

(4,6 av 6 | 7,6 av 10 | 32 stemmer)

1937 plass av 10223 på filmlisten (81,06%). Gå til listen

• Andre filmdatabaser:
  • Tips om manglende kritikk:

Anmeldelselink Karakter Skala
    | |

Se om film er på streaming:

Powered by JustWatch

Omtaler / Anmeldelser

Relaterte filmer | Hellraiser

Hellraiser 9: Revelations (Hellraiser: Revelations) [2011] | Hellraiser 7 - Deader [2005] | Hellraiser 8 (Hellraiser - Hellworld) [2005] | Hellraiser - Hellseeker [2002] | Hellraiser - Inferno [2000] | Hellraiser - Bloodline [1996] | Hellraiser 3 - Hell on Earth [1992] | Hellbound - Hellraiser 2 [1988] |

Regi

Filmcrew & annet

29.06.2010 sier Pål Frostad: Filmen er ikke helt fult så brutal som Saw, men om man hadde laget Saw-filmer på 80-tallet hadde det vært i samme gaten som dette ;)
29.06.2010 sier Tore Andre Øyås: Trodde faktisk ikke denne filmen (filmene) var såpass brutale, i samme gate som 'Saw' liksom. Har enda til gode å se denne, selv om jeg har den. Får vel driste meg til å se den uansett, noe jeg også må gjøre med 'Saw V'. Det er liksom noe man gruer seg litt til,hehe.....!
19.09.2008 sier kjetil: Dette er en drittfilm.
(4,6 av 6 / 7,6 av 10 - 32 stemmer)

Sist oppdatert: 2021-04-08
  • Hellraiser