2012, film fra 2009, Regi: Roland Emmerich

Action, Thriller, Eventyr, Katastrofefilm | Amerikansk | Spilletid: 158 minutter

Nøkkelord

Amerikansk president |Katastrofe |Postapokalyptisk |

Handling: Jorden slik vi kjenner den i dag vil, etter mange vitenskapsmenn i verden sine beregnelser i 2009, opphøre å eksistere. Fram mot 2012 blir det utarbeidet en plan for å redde så mye av menneskeheten som mulig. Jackson Curtis (John Cusack) snubler over den kommende apokalypsen som regjeringen har hemmeligholdt. Han må fort ta saken i egne hender skal han og familien overle... Les hele

Karakter

Filmfrontrating: (3,6 av 6 | 6,1 av 10 | 62 stemmer)
Kritikere: (3,7 av 6 | 6,1 av 10 | )
Brukere: (3,6 av 6 | 6 av 10 | )

6015 plass av 10429 på filmlisten (42,32%). Gå til listen

• Oppland Arbeiderblad
  • Tips om manglende kritikk:

Anmeldelselink Karakter Skala
    | |

Se om film er på streaming:

Powered by JustWatch

Trailere | Filmklipp | Korte filmer

Trailer - 19.06.2009

Regi

Filmcrew & annet

01.11.2010 sier Grotlo94: Takk, fikset det nå! :)
31.10.2010 sier Pål Frostad: Det er popcornmannen Roland Emmerich du snakker om. Bare det at man noen ganger setter popcornet i halsen av hans filmer. Men Armageddon er regissert av en helt annen herremann nemlig Michael Bay. Min favoritt blant Emmerichs filmer er helt klart Independence Day (som også kan sees på som en katastrofefilm) jeg var så heldig å se på kino som 16-åring, stor kinoopplevelse for en ung kar å se aliens innta jorden med slike banebrytende effekter. 2012 var jo litt artig, men jeg jeg har ikke helt den store fascinasjonen av den filmen og så var den litt for lang og slutten trakk en del ned. Markedsføringen før 2012 ville jo ha det til at det skulle være en realitet, men det kan bare være barn og fulle folk som blir lurt av noe slikt ;)
27.03.2010 sier Aylar Von Kuklinski: Syns ikke denne filmen var noe skuffende i hele tatt, heller tvert imot: Denne filmen har faktisk blitt min nye favorittfilm! :) EN STERK, STERK 6ER! :)
26.03.2010 sier Pål Frostad: Jeg liker katastrofefilmer og tror denne filmen kommer til å falle i smak for min del. Man må nesten ta filmen for hva den forsøker å være. Storslått effektfilm som forsøker på beste måte å underholde. Dette gleder jeg meg til å se, og håper å ikke bli skuffet :)
26.03.2010 sier dreamrocker: Spektakulær film med masse kule effekter som og er bra laget. Gøy film som trengs av og til for å bare se hvor langt dataanimasjon og effektmakeri kan gå. Ok at ikke historien er så bra, litt lite gjort ut av den og litt standard, men hva så.........
26.03.2010 sier Andreas Strømmen: Skuffende film, igrunn.. innholdet kunne vært så mye bedre.
15.07.2009 sier Soli76: Eg gleder meg også til denne filmen kommer på kino og ut på truligt på DVD!
15.07.2009 sier Pål Frostad: Håper dette blir en film av Independence Days kaliber.
15.07.2009 sier Andreas Strømmen: Gleder meg SÅ til denne filmen kommer!
(3,6 av 6 / 6,1 av 10 - 62 stemmer)

Sist oppdatert: 2022-03-26

| |

Land

Språk

Produksjonsselskap

Centropolis Entertainment, Sony Pictures Entertainment (SPE)