Fantastic Four, film fra 2005, Regi: Tim Story

Action, Sci-Fi, Fantasi, Eventyr, Superhelt-film | Amerikansk | Spilletid: 106 minutter | Aldersgrense: 11 år

Andre titler

Fantastic 4 [Engelsk]

Nøkkelord

Marvel |Superhelt |Tegneserie |

Handling:

Reed Richards er en dyktig vitenskapsmann og astronaut. Han stabler beina en reise ut i verdensrommet til en kosmisk storm som han håper skal oppklare hemmeligheten bak de menneskelige genene. Sammen med hans gode venn astronauten Ben Grimm, forskeren Sue Storm og piloten Johnny Storm drar han ut på sitt livs forskereventyr. Alt går etter planen helt... Les hele

Karakter

Filmfrontrating: (3,3 av 6 | 5,4 av 10 | 46 stemmer)
Kritikere: (3,1 av 6 | 5,2 av 10 | )
Brukere: (3,6 av 6 | 6 av 10 | )
Filmdatabaser: (3 av 6 | 5 av 10 | )

7555 plass av 10495 på filmlisten (28,01%). Gå til listen

• Andre filmdatabaser:
  • Tips om manglende kritikk:

Anmeldelselink Karakter Skala
    | |

Se om film er på streaming:

Powered by JustWatch

Omtaler / Anmeldelser

Kanaler (TV / Streaming)

Netflix

Premieredatoer i Norge

29-07-2005 Kinopremiere

Relaterte filmer | Fantastic Four

Fantastic 4 (Fantastic Four) [2015] | Fantastic Four: Rise of the Silver Surfer [2007] | Fantastic Four [2006] | The Fantastic Four [1994] |

Regi

Filmcrew & annet

11.03.2010 sier Andreas Strømmen: Aah. : p Takk for forklaringen : D
11.03.2010 sier Pål Frostad: Gjennomført sånn som man har sett det så mange ganger fra før. Man bruker nesten bare om igjen slik det er gjort fra før. Alt er riktignok helt slik man ser det for seg og alt blir bare en lang superhelt klisje. Dette er det samme som å se en oppfølgerfilm som nesten kopierer originalen. Man har liksom safet for mye i scenene og noen scener treffer man og andre ikke, og der man ikke treffer bruker man effekter til å glatte over det. Dette er mer som slik man skriver stiler på ungdomsskolen og så filmmatiserer man det med et gjennomsnitlig Hollywoodteam. Her var det ikke mye som var så filmmatisk godt gjennomført. Man driter mye i fotoarbeid og annet som er viktig for å bedre formidle historien. Det er nok vurdert slik at man skal tjene mest mulig penger og da fokuserer man på effekter og ting som selger og gjør seg bra på traileren.
11.03.2010 sier Andreas Strømmen: Vennligst forklar "populistisk gjennomført" for meg, Pål : P
11.03.2010 sier Pål Frostad: Det er bra vi er uenig, slikt blir det diskusjon av. For min del var den likesom populistisk gjennomført hvis dere skjønner hva jeg mener. Og jeg må innrømme at jeg vurderte en treer også, men endet opp på toeren fordi jeg ikke klarte å bry meg nok om filmen, selv om jeg faktisk liker superheltfilmer og falt for konseptet.
11.03.2010 sier dreamrocker: Er og veldig uenig med deg her Pål, som du så riktig skriver så er det ikke alle som er som oss og ser masse film, vi er nok 5% folk der. Og for de da 95 gjenværende prosentene som ser filmen var det altså forståelig at de kunne synes det var en grei film??? Da er det vel vi som er problemet eller?
Sier ikke det var en topp film men mye bedre en 2`rn din. Hehe, godt vi kan være litt uenige og innimellom.
11.03.2010 sier Andreas Strømmen: Jeg likte faktisk denne filmen, men 2'rn var litt mer.. dassaktig : p
22.12.2009 sier Aylar Von Kuklinski: Helt ok superhelt film, terningkast fire!
(3,3 av 6 / 5,4 av 10 - 46 stemmer)

Sist oppdatert: 2021-04-28

Land

USA, Tyskland

Språk

Produksjonsselskap

20th Century Fox, 1492 Pictures, Constantin Film Produktion GmbH, Marvel Enterprises