8: The Mormon Proposition, dokumentar fra 2010, Regi: Reed Cowan, Steven Greenstreet

Dokumentar | Amerikansk | Spilletid: 80 minutter
Handling: Da Barack Obama ble valgt til president i november 2008 satt Californias liberale halvdel igjen med en bitter ettersmak. På en, for dem, uforklarlig måte hadde lovforslaget kjent som "Proposition 8" blitt vedtatt, noe som resulterte i at retten til kjønnsnøytralt ekteskap falt bort. Dette kom som følge av en enorm pengeinnsamling og dertil hørende holdningskampanje ledet... Les hele

Karakter

(5 av 6 | 8,3 av 10 | 2 stemmer)

Sist oppdatert: 2015-03-29
  • 8: The Mormon Proposition
  • Tips om manglende kritikk:

Anmeldelselink Karakter Skala
    | |

Omtaler / Anmeldelser

Regi

Filmcrew & annet

30.10.2010 sier Kristine Oseth Gustavsen: Sett på festival, ja! Den blir sikkert tilgjengelig på DVD fra Amazon etter hvert :)
30.10.2010 sier Pål Frostad: Dette en film du har sett på festival eller? Det hørtes ut som en god dokumentar. Spennende med religiøse kretser og hvordan deres realitet er. Er kanskje litt vanskelig å få tak i dokumentarer av denne typen, men jeg kommer nok til å se den om jeg kommer over den.

(5 av 6 / 8,3 av 10 - 2 stemmer)

Sist oppdatert: 2015-03-29
  • 8: The Mormon Proposition