Cartouche, film fra 1962, Regi: Philippe de Broca

Eventyr | Fransk | Spilletid: 114 minutter
Handling: Louis de Bourguignon er en tyv i attenhundre tallets Frankrike. Han vil fri seg fra bandens leder og verver seg i hæren for å slippe unna. Etter mye forviklinger raner han til slutt sin egen general for gull og møter en vakker kvinne. Sammen reiser de tilbake til Paris og tar kontroll over hans gamle gjeng. Han tar navnet Cartouche, raner mange rike og deler byttet med d... Les hele

Karakter

(4 av 6 | 6,7 av 10 | 1 stemmer)

Tips om manglende kritikk:

Anmeldelselink Karkater Skala
| |

Omtaler / Anmeldelser

Premieredatoer i Utlandet

07-03-1962 Kinopremiere Frankrike, 18-04-1962 Kinopremiere Sverige, 28-12-1962 Kinopremiere Danmark, 21-07-1964 Kinopremiere USA

Regi

Filmcrew & annet

21.02.2011 sier michael: Nei, det er faktisk dårlig med tekstede versjoner av Belmondo sine filmer på DVD. Selv forstår jeg litt fransk. Av en eller annen grunn har Belmondo og de kommersielle franske filmene havnet i skyggen av Hollywood. Litt synd egentlig for noen av hans filmer er ganske underholdende. Belmondo er vist stor i gamle Tsjekkoslovakia, har jeg hørt. Under den kalde krigen kunne man ikke vise Hollywood filmer der, så den største action helten man hadde på kino i det landet var Jean Paul Belmondo. Som Franskmann kunne hans filmer komme over Jernteppet. Den dag i dag er han fortsatt populær der nede, har jeg hørt. Om du ser etter en tekstet sverd fekte film med litt action på fransk, så er dette ikke et dårlig alternativ:
Fanfan La Tulipe (1952) med gerard philipe

De har denne tekstet på play.com . Ikke kjøp den nye versjonen fra 2003. Den gamle er best

19.02.2011 sier Pål Frostad: Nok en gang takk for gode eldre filmtips. Jeg digger jo Robin Hood så dette skulle jeg gjerne sett. Skal se om jeg får tak i filmen siden den ikke fantes på play.com.

(4 av 6 / 6,7 av 10 - 1 stemmer)

Land

Les Films Ariane, Vides Cinematografica, Filmsonor, Mondex Films

«Velkommen til Utmark»

«Delete Me»

«The Invisible Man»

«Asterix og Cæsars Overraskelse»

«Knives of the Avenger»

«My Darling Clementine»