Kiss Kiss Bang Bang, film fra 2005, Regi: Shane Black

Action, Komedie, Kriminal, Mysterie, Thriller | Amerikansk | Spilletid: 103 minutter | Aldersgrense: 15 år
Handling: Harry Lockhart er en simpel småtyv, men også en fyr som vil gjøre de riktige valgene. Han vet bare ikke hvordan. I mellomtiden forsøker han seg med lange fingre, loslitt sjarm og naiv optimisme. Harrys uflaks endrer seg etter at han og kollegaen ser an utvalget i en leketøysbutikk utenom åpningstiden. Først går det galt, for alarmen forstyrrer "kjøpefesten". Men på flukt... Les hele

Karakter

(4,5 av 6 | 7,5 av 10 | 41 stemmer)

2029 plass av 9364 på filmlisten (78,34%). Gå til listen

Detektiv |Jul |Mysterium |Neo-noir |Sort Komedie |

Omtaler / Anmeldelser

Regi

Filmcrew & annet

21.04.2012 sier Jacob: God omtale. fikk veldig lyst til å gi denne en sjanse!
05.10.2007 sier missikick: Jeg har heller ikke denne filmen helt friskt i minne, men jeg husker at jeg likte filmen svært godt da jeg så den.
Endelig noe annerledes...
Og vi snakker ikke ute på syre-tripp (prøvde å se filmen mangen ganger but just don´t´get it) fair and loathing in Las Vegas type stil. Mer ett forsøk på noe i Tarantino´s gate.

Robert Downey Jr er som vanlig ganske latter kick i denne filmen, løper rundt uten fing å greier.
Val Kilmer leverer en rollefigur vi ikke ser ham i så ofte.
Kledelig & Tøft!!

Dette er en film jeg anbefaler folk å se.

Den får terningkast 5 hos meg
02.10.2007 sier snorre: Jeg så filmen som et ganske tydelig forsøk på å gjenskape en slags "Ford Fairlane" stemning, men er enig i at det ikke er et videre velykket resultat. Tuklingen med film noir følelsen er keitete og anstrengt.
Søplete manusarbeid
19.09.2007 sier Cikey: Det er i grunn lenge siden jeg har sett filmen, men jeg tror jeg heller mot å være enig med til tnt her.

Men jeg blir jo bare nødt å se filmen om igjen siden det tydeligvis er ulike oppfatninger av hvor god denne filmen faktisk er...

18.09.2007 sier tnt: Nå har ikke jeg denne filmen friskt i minne, slik som du sikkert hadde da du anmeldte denne filmen. Men jeg er totalt uenig i den totale filmopplevelsen hva denne filmen angår.

Jeg følte virkelig at dette var et solid stykke film fra ende til annen. Skuespillet var meget bra. Val Kilmer og RDJ funket som aldri før og de artige replikkene satt løst.

Du gir den en 3er og anbefaler folk å holde seg unna denne filmen, da sier jeg det motsatte. Jeg gir den en klar 5er og anbefaler alle som ikke er ute etter Atypisk hollywood å se denne filmen. Den er relativt orginal og glimrende gjennomført.

(4,5 av 6 / 7,5 av 10 - 41 stemmer)

Sist oppdatert: 2015-07-01

Land

Språk

Produksjonsselskap

Warner Bros. Pictures, Silver Pictures

«Rashomon - Demonenes port»

«Star Wars - Episode 3 - Sithene tar hevn»

«The Possession of Hannah Grace»

«Addams Family Values»