Killing them softly, film fra 2012, Regi: Andrew Dominik

Kriminal, Drama, Thriller | Amerikansk | Spilletid: 97 minutter
Handling: To unge og desperate småkjeltringer raner et mafiabeskyttet pokerspill. Leiemorderen Jackie Cogan blir satt på saken. Cogan prøver iherdig å snøre nettet rundt de to, men dette skal vise seg å bli vanskeligere enn først antatt.

Karakter

(4 av 6 | 6,6 av 10 | 45 stemmer)

4090 plass av 9362 på filmlisten (56,32%). Gå til listen

Bok |

Omtaler / Anmeldelser

Regi

Filmcrew & annet

19.11.2012 sier Tore Andre Øyås: Jepp, og synes nesten synd på Liotta som nærmest er blitt slaktet og glemt like brutal i virkeligheten og karrieren, som i den ene scenen... :/ Synes din beskrivelse som en "Pulp Fiction som en ren dramafilm" var god! ;)
19.11.2012 sier Pål Frostad: Broderen og konen vant kinobilletter til denne filmen og da var ikke jeg vond å be med på kino. Jeg er veldig enig i dine poenger for hvordan du oppfatter filmen. Som du sier så er dette vågalt med tanke på å lage en film der man nesten bare snakker om handlingen og ikke så mye skjer. Det er ikke så mange andre filmer som kan skilte med det samme på denne måten som man her får det. Hadde man derimot hatt mer av ting i retning den feiendes flotte scenen med bilvinusplinter og kuler som dreper Ray Liottas figur så hadde jeg nok synes at dette kunne blitt noe helt annet enn det man får her. Dette blir nesten litt for nitrist, kalt og dystert gjennom hele filmen og man føler ikke at historien er god nok eller lang nok til å være sentrum for en hel film. Det blir som du sier litt vel mye snakking for å fylle tid i filmen.
19.11.2012 sier Pål Frostad: Bra omtale. Jeg er delvis enig i mye av det du poengterer her. Dette er virkelig ikke det filmen ser ut til å være på traileren og er en mye mer tam os stillestående film som aldri kommer til å appellere bra for de store massene.
01.11.2012 sier Jacob: Ja den har bitt svært godt mottatt der, uten at vi deler deres begeistring. Jeg satt veldig lenge med et håp om at det ville komme noe mer, en twist eller bare noe veldig kult, men det gjorde det jo aldri. Litt annerledes er den da, som du sier. Det skal den ha! Vurderte lenge en svak firer, men da jeg tok en titt på anmeldelsene den hadde fått i USA ble jeg nesten mer irritert og endte opp på en treer. Men av alt det spennende som er å se på kino nå skader det ikke stort med en liten nedtur :)
31.10.2012 sier Tore Andre Øyås: Så bra at du også har sett denne! Synes dette var vanskelige greier gitt... Helt enig i din dom, og skjønner ikke helt Pitt sin motivasjon for denne rollen som jo er overfladisk og ganske uinteressant. Ser filmen har fått tidvis skyhøye anmeldelser i statene, uten at jeg tror den vanlige mannen i gata setter særlig pris på dette... Sikkert det at den prøver å bryte med genren, m.m som har begeistret... Selv kjedet jeg livet av meg, samtidig som jeg synes den er litt fascinerende sint, spesiell og annerledes. Rett og slett en litt sjelden rar film.... :)

(4 av 6 / 6,6 av 10 - 45 stemmer)

Sist oppdatert: 2016-11-23

| |

Land

Språk

Produksjonsselskap

Plan B Entertainment, Chockstone Pictures, Annapurna Pictures, 1984 Private Defense Contractors, Inferno Entertainment

«Rashomon - Demonenes port»

«Addams Family Values»