Nausicaä - Prinsessen fra Vindens Dal (Kaze no tani no Naushika), film fra 1984, Regi: Hayao Miyazaki

Animasjon, Fantasi, Drama, Sci-Fi | Japansk | Spilletid: 116 minutter
Handling: Dette er en litt mer voksen film fra animasjonsmagikeren Hayao Miyazaki, basert på hans egen tegneserie. Handlingen er lagt til en fremtid hvor menneskenes hensynsløshet ovenfor moder jord omsider har fått sin pris. Mesteparten av verden er blitt redusert til et goldt radioaktivt ingenmannsland, med noen få lommer av uberørt natur. I en av disse, Vindens dal, bor krig... Les hele

Karakter

(4,7 av 6 | 7,9 av 10 | 25 stemmer)

1287 plass av 9328 på filmlisten (86,21%). Gå til listen

Anime |Postapokalyptisk |Studio Ghibli |

Omtaler / Anmeldelser

Regi

Filmcrew & annet

24.03.2014 sier Ole Marius Repstad: Bra anmeldelse. Dette er en av de få filmene av Miyazaki jeg synes er svært oppskrytt, det eneste som imponerte meg, var en viss scene mot slutten av filmen. Jeg burde sannsynligvis se den igjen.
26.10.2010 sier Karoline: Jeg har faktisk ikke helt skjønt greia med Miyazaki, jeg har sett noen av filmene hans og visst er de flott animert og svært stemningsfulle, men de har ikke engasjert meg i så veldig stor grad, men det er antakelig bare meg som er dum. Men jeg har ikke sett denne da, men du fikk meg til å bli nysgjerrig på den og det er jo bra :)
26.10.2010 sier Kristine Oseth Gustavsen: Dette er heller ikke min favoritt av Miyazaki, men er ikke desto mindre helt enig i betraktningene dine! En nydelig film!

(4,7 av 6 / 7,9 av 10 - 25 stemmer)

Sist oppdatert: 2015-10-26
  • Nausicaä - Prinsessen fra Vindens Dal