Varg Veum - Bitre blomster (Bitre blomster), film fra 2007, Regi: Ulrik Imtiaz Rolfsen

Drama | Norsk | Spilletid: 90 minutter

Nøkkelord

Bok |Detektiv |

Handling:

En jente ved navn Camilla er borte. Politiet står helt uten spor. Det er blitt letet i alle grøftekanter fra Alta til Mandal. Varg Veum forsøker å bistå politiet uten at de liker det noe særlig. Vibeke Farang som er moren til Camilla hyrer Varg Veum for å finne en viss Karsten Aslaksen, som var Vibekes elsker og var tilstede... Les hele

Karakter

Filmfrontrating: (3,8 av 6 | 6,4 av 10 | 43 stemmer)
Kritikere: (3,6 av 6 | 5,9 av 10 | )
Brukere: (4,3 av 6 | 7,1 av 10 | )
Filmdatabaser: (4 av 6 | 6,7 av 10 | )

5188 plass av 10491 på filmlisten (50,56%). Gå til listen

• Andre filmdatabaser:
  • Tips om manglende kritikk:

Anmeldelselink Karakter Skala
    | |

Se om film er på streaming:

Powered by JustWatch

Omtaler / Anmeldelser

Premieredatoer i Norge

28-09-2007 Kinopremiere, 18-10-2008 Festival

Relaterte filmer | Varg Veum

Varg Veum - Kalde Hjerter [2012] | Varg Veum - De døde har det godt [2012] | Varg Veum - I mørket er alle ulver grå [2011] | Varg Veum - Dødens drabanter [2011] | Varg Veum - Svarte får [2011] | Varg Veum - Skriften på veggen [2010] | Varg Veum - Kvinnen i kjøleskapet [2008] | Varg Veum - Tornerose [2008] | Varg Veum - Din, til døden [2008] | Varg Veum - Begravde hunder [2008] | Varg Veum - Falne engler [2008] |

Priser

1 Amanda-nominasjoner Vis priser
  • 2008 Amanda Beste kvinnelige birolle (nominert)

Regi

Filmcrew & annet

28.07.2008 sier Soli76: VARG VEUM - BITRE BLOMSTER er en kjempe gode og vakker film som varmte på det sterkeste også.:)

Kjempe takk til Ulrik Imtiaz Rolfsen som hadde regien på VARG VEUM - BITRE BLOMSTER. :-) :-)
02.10.2007 sier karma: hmm... hvorfor fant jeg ikke filmen når jeg søkte på "varg veum"? viste ikke at filmen het bitre blomster før jeg fant den her tilfeldig..
01.10.2007 sier Carl: Gleder meg til å se den - skal følge med på din observasjon, Flux :)
30.09.2007 sier Flux: Filmen, god, men ikke den beste, filmingen var ikke helt den beste den heller..jaja..men det var bra for og være Norsk. (glad det skal være en annen regissør på neste film..ikke vodt ment, men, ja..det var ikke den beste filmingen og sånt)
27.09.2007 sier Cikey: Denne gleder jeg meg til! Blir spennende å se om de klarer å ta med spenningen fra Veum bøkene til filmen! Bokserien er i alle fall et godt utgangspunkt, så får vi se om filmene gjenspeiler det...
(3,8 av 6 / 6,4 av 10 - 43 stemmer)

Sist oppdatert: 2021-04-24
  • Varg Veum - Bitre blomster