Dumb & Dumber, film fra 1994, Regi: Peter Farrelly, Bobby Farrelly

Komedie | Amerikansk | Spilletid: 102 minutter | Aldersgrense: 11 år
Handling: De her to kronidiotene har en sammenlagt IQ som er langt lavere enn deres skostørrelse. På en reise til Aspen, Colorado, gjør disse to kompisene de mest tåplige ting man kan tenke seg.

Karakter

(4,9 av 6 | 8,1 av 10 | 36 stemmer)

893 plass av 9794 på filmlisten (90,89%). Gå til listen

26-05-1995 Kinopremiere

Nøkkelord

Road Trip |Slapstick |

Relaterte filmer | Dumb & Dumber - Dum og Dummere

Dum og dummere To (Dumb and Dumber To) [2014] | Dumb and Dumberer - When Harry Met Lloyd [2003] |

Regi

Filmcrew & annet

15.09.2010 sier Kristine Oseth Gustavsen: Hehe, jeg kjenner meg veldig godt igjen i det du sier med datidas store komedier, og det var liksom litt om å gjøre å leie den først, for hvis det var du som var vertskap for filmkvelden til en dritmorsom film, fikk du liksom litt creds. Husker vi hadde det sånn med Ace Ventura-filmene og :p Men denne så jeg faktisk ikke før i vår engang, trur jeg, og da så jeg ikke hele. Jeg husker faktisk at jeg satt og tenkte at jeg skulle ønske jeg så denne da jeg var mindre, for da hadde jeg garantert forguda den, jeg og. Nå blir liksom både Farrelly-brødrene og Jim Carrey for slitsomme og krampaktige for meg. Men du har mange gode poenger og betraktninger jeg er enig i i anmeldelsen din :)

(4,9 av 6 / 8,1 av 10 - 36 stemmer)

Sist oppdatert: 2020-01-18
  • Dum og Dummere